لذت از هوشبری با وبلاگ اکسیژن
اکسیژن اولین وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان  
قالب وبلاگ


جوشانده ای مفید برای درمان تنگی نفس

جویدن برگ تازه گیاه این گل برای درمان جوشهای چرکی دهان و دم کرده آن برای تنگی نفس مفید است.


مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی مازندران گفت: جویدن برگ تازه گیاه گل گاوزبان برای درمان جوشهای چرکی دهان و دم کرده آن برای تنگی نفس مفید است.

شهره صفاپور با بیان اینکه گل گاوزبان گیاهی چند ساله به ارتفاع تقریبی 50 – 20 سانتی متر و ساقه گل دهنده 80-60 سانتی متری است، گفت: این گیاه دارای کرکهای نسبتا نرم است که بر روی برگها به حالت خوابیده و در سایر قسمتها به صورت افراشته و مخلوط با کرک‌های کوتاه و متراکم است.

صفاپور با بیان اینکه گیاه گل گاوزبان از نظر دارویی دارای اهمیت زیادی است، افزود: این گیاه با گل‌های قیفی شکل به رنگ قرمز ارغوانی است که پس از خشک شدن به رنگ آبی یا بنفش در می‌آید و در هر سنبله تعداد زیادی گل وجود دارد که به تدریج از پایین به بالا باز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه گیاه گل گاوزبان در فصل بهار کشت می‌شود، گفت : برداشت این محصول همزمان با گل دهی گیاه از اوایل اردیببهشت تا خرداد ماه با دست انجام می‌شود و برای بالا بردن کیفیت اندام دارویی آن را باید در سایه با دمای ملایم و در سطح وسیع برای جلوگیری از رشد قارچ‌ها و از بین رفتن گلها، خشک كرد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی مازندران خاطرنشان کرد: گیاه گل گاوزبان مقاوم به خشکی است و به آبیاری مداوم نیاز ندارد و در اکثر مناطق خشک و نیمه خشک و در خاک‌های سبک و سنگین رشد خوبی دارد.

صفاپور ادامه داد: گیاه گل گاو زبان ایرانی در ارتفاعات شمال کشور به صورت خودرو دیده می‌شود و این گیاه، بومی مناطق شمال ایران است.

وی اظهار داشت: از گیاه گل گاو زبان ایرانی فقط گل‌های گیاه برداشت می‌شود و بیشترین بازده این گیاه از سال چهارم رشد آن است که بیشترین میزان گل را تولید می‌کند.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی مازندران یادآور شد: گیاه گل گاوزبان در درمان علائم سرماخوردگی موثر بوده همچنین افراد از آن به عنوان آرام بخش استفاده می‌کنند و مقدار مجاز قابل استفاده از این گیاه به میزان 4 گرم در روز به صورت دم کرده است.

صفاپور با بیان اینکه گیاه گل گاوزبان حس پنج گانه را در افراد تقویت می‌کند، افزود: جویدن برگ تازه گیاه گل گاوزبان برای درمان جوشهای چرکی دهان و دم کرده آن برای تنگی نفس مفید است.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
 

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 22:0 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

سیب‌زمینی، فشار خون را پایین می‌آورد

متخصصان تغذیه دریافته‌اند كه دو نوبت مصرف سیب‌زمینی در روز بدون این كه موجب افزایش وزن شود به اندازه مصرف جوی دو سر در كاهش فشار خون موثر است...

 

 

 هرچند این متخصصان روی سیب‌زمینی ارغوانی مطالعه و آزمایش كرده‌اند اما معتقدند كه سیب‌زمینی سفید و پوست قرمز نیز تاثیرات مشابه دارند.

جو ونیسون كارشناس تغذیه در دانشگاه اسكرانتون در پنسیلوانیا می‌گوید: وقتی صحبت از سیب‌زمینی می‌شود اغلب ما شاید بیش از هر سبزیجات دیگری نسبت به آن دید منفی داشته باشیم و تصور كنیم كه باید مصرف آن را در رژیم غذایی خود محدود نماییم چون معتقد هستیم كه این سیب‌زمینی مملو از كربوهیدرات چاق كننده و عاری از كالری است.

اما در واقع این تصور اشتباه است چون اگر سیب‌زمینی را بدون سرخ كردن و بدون كره و مارگارین و سس سرو كنیم هر یك عدد سیب‌زمینی فقط 110 كالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد فیتو شیمیایی مفید برای سلامتی است.

در این مطالعه 18 بیمار مبتلا به فشارخون بالا و دارای اضافه وزن به مدت یك ماه هر روز در دو نوبت 6 تا 8 سیب‌زمینی ارغوانی مصرف كردند. در پایان متوسط فشارخون سیستولیك و دیاستولیك آنها تا حد مطلوبی كاهش پیدا كرد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 21:42 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

چرا بعد از خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی می شویم؟

تجربیات نشان داده است افرادی که با خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی می‌شوند به مرور با استفاده از ...

دلایل مشکلات گوارشی خوردن شیر
عضو هیات علمی سازمان تحقیقات و آموزش وزارت جهاد کشاورزی توصیه کرد:«بهتر است که این افراد از شیر استریلیزه استفاده کنند که عاری از هر نوع باکتری است و مطالعات نشان داده است که افرادی که از شیرهای مدت دار استفاده می‌کنند مشکل التهابات گوارشی پیدا نمی‌کنند.»

یک فوق تخصص متابولیسم انرژی و پروتئین با بیان اینکه 20درصد از ایرانی‌ها عدم تحمل لاکتوز دارند، گفت:«تجربیات نشان داده است افرادی که با خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی می‌شوند به مرور با استفاده از شیرهای بدون لاکتوز و  آنزیم مربوط به آن در بدن آنها سنتز می‌شود.»
دکترعزیزالله کمال‌زاده در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت:«برخی از افراد به خوردن شیر حساسیت دارند و این موضوع می‌تواند به دو علت باشد یکی اینکه بدن فرد تحمل لاکتوز شیر را ندارد و علت آن هم این است که مصرف شیر این افراد بعد از دوران شیرخوارگی  قطع شده و به مواد دیگری روی می‌آورند و آنزیم لاکتاز در بدن آنها سنتز نشده و عدم تحمل لاکتوز را در بزرگسالی پیدا می‌کنند.»
کارشناس صنایع غذایی افزود:«عدم تحمل لاکتوز در جوامع اروپایی بین 5 تا 6 درصد است ولی در کشورهای آفریقایی و آسیای جنوب شرقی به 60 تا 70 درصد می رسد و در کشور ما، افراد حدود 20 درصد عدم تحمل لاکتوز را دارند.»

این عضو انجمن علمی علوم دامی کشور تصریح کرد:«علت دیگر اینکه برخی از افراد به خوردن شیر حساسیت دارند این است که در شیر پاستوریزه برخی باکتری‌های مقاوم به گرما از بین نمی روند و این باکتری‌ها و برخی باکتری‌های سرما دوست هستند که رشد پیدا می کنند و برخی باکتری‌ها هم بعد از بسته بندی شیر اگر در مجاورت درجه حرارت بالاتر از 4 درجه قرار گیرند شروع به رشد کرده (باکتری‌های گرما دوست) و بدین ترتیب در این نوع شیرها  اگر مراحل پاستورازیسیون شیر به خوبی انجام نشده باشد  برخی افراد با خوردن این شیرها حال بدی پیدا می‌کنند.»

وی یادآور شد:«علت اینکه برخی افراد به خوردن این شیرها حساسیت دارند این است که با خوردن این نوع شیرهای پاستوریزه این باکتری‌های سرما دوست و گرما دوست وقتی وارد روده می شوند از لاکتوز شیر استفاده می‌کنند و تولید گاز اسید لاکتیک کرده و التهابات گوارشی پیدا می‌کنند بنابراین، این افراد مشکل عدم تحمل لاکتوز شیر را ندارند بلکه به نوع شیر مصرفی حساسیت دارند.»

عضو هیات علمی سازمان تحقیقات و آموزش وزارت جهاد کشاورزی توصیه کرد:«بهتر است که این افراد از شیر استریلیزه استفاده کنند که عاری از هر نوع باکتری است و مطالعات نشان داده است که افرادی که از شیرهای مدت دار استفاده می‌کنند مشکل التهابات گوارشی پیدا نمی‌کنند.»

دکتر کمال‌زاده ادامه داد:« همچنین به افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز شیر را دارند توصیه می شود که از شیرهای بدون لاکتوز استفاده کنند که بسیار مناسب است و بعد از 1 تا 2 ماه بتدریج از شیرهای معمولی کم چرب استفاده کنند، تجربیات نشان داده است که عده زیادی از افراد می‌توانند مشکل عدم تحمل لاکتوز را برطرف کنند چرا که با مصرف شیر لاکتوز و  آنزیم مربوط به آن می‌تواند در بدن فرد سنتز شود.»
این عضو انجمن علمی سایت بهسایت ایران گفت:«افرادی که بدن آنها به خوردن شیر بسیار حساسیت دارند می‌توانند از منابع دیگری مثل ماست استفاده کنند که فاقد لاکتوز شیر است و کلسیم بالایی دارد اما فاقد لاکتوز است و این عامل باعث کاهش جذب کلسیم در بدن این افراد می شود به علت اینکه لاکتوز جذب کلسیم را در بدن افزایش می‌دهد.»

وی خاطر نشان کرد:«از دیگر منابعی که این افراد می توانند به عنوان جایگزین شیر استفاده کنند پنیر است که منبع غنی از کلسیم است اما به مانند شیر نیست، همچنین استفاده از برخی شیرهای طعم دارهم توصیه می‌شود اما از لحاظ کلسیم بالا مثل شیرهای طبیعی نیست ولی بدون مزایا هم نیست و اگر قابلیت جذب کلسیم شیر معمولی 40 درصد است جذب کلسیم در شیرهای طعم دار به 25 درصد می‌رسد.»
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 16:17 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

برای مبارزه با کلسترول: دارو بخوریم یا گوجه فرنگی؟

آیا لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، می‌تواند مانند داروها میزان کلسترول بد خون را پایین بیاورد؟


 

 این موضوع بر اساس تحقیقی که در کشور استرالیا صورت گرفت، ثابت شده است. و می‌تواند خبر خوبی برای دوستداران گوجه فرنگی تازه باشد، البته پورۀ گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی و بقیۀ میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از لیکوپن هستند هم همین خاصیت را دارند...

برای اثر بخشی ضد کلسترول، چه میزان گوجه فرنگی باید مصرف شود؟

لیکوپن گوجه فرنگی مثل داروها برای مقابله با کلسترول مفید است
بر اساس این مطالعه ای که در استرالیا بر روی جمعاً 700 نفر انجام شده است، لیکوپن موجود در گوجه فرنگی مانند داروهای ضد کلسترول و به همان میزان مفید است، درست مانند خانوادۀ بزرگ استاتین ها! لیکوپن یا استاتین، هر دویشان، میزان کلسترول بد خون را 10% کاهش می‌دهند.

نتیجۀ این مطالعه خبر بسیار خوبی است برای کسانی که دوست دارند از راه حلی طبیعی استفاده کنند و از شر داروهای ضد کلسترول رها شوند !

برای اثر بخشی ضد کلسترول، چه میزان گوجه فرنگی باید مصرف شود؟
برای کاهش حدوداً 10 درصدی کلسترول بد خون، باید تا 25 میلی گرم لیکوپن در روز مصرف شود. این میزان لیکوپن با مصرف 50 گرم رب گوجه فرنگی یا 100 میلی لیتر پورۀ گوجه فرنگی (مثلاً به سوپ یا به سس روی خمیر پیتزا اضافه شود) تأمین می‌شود.

مصرف گوجه فرنگی دلپذیر است اما ممکن است به سرعت خسته کننده و تکراری شود. در این صورت می‌توانید از سایر خوراکی هایی که لیکوپن دارند، استفاده کنید. در واقع، به یاد داریم که لیکوپن از خانوادۀ کارُتُنوئیدهاست، همان رنگ دانۀ آنتی اکسیدانی که به برخی میوه ها و سبزیجات رنگ زرد یا نارنجی می‌دهد. بیشترین میزان لیکوپن در هندوانه، گریپ فروت، پاپایا و گویاو وجود دارد.

در نهایت، برای تأمین میزان لیکوپن روزانه، باید به مکمل های غذایی طبیعی که حاوی لیکوپن هستند، متوسل شوید.

و مصرف گوجه فرنگی در عمل ...
توصیه می‌شود تا جایی که برایتان ممکن است از گوجه فرنگی به هر شکلی استفاده کنید، میوه ها و سبزیجات متنوع را به میزان زیاد در برنامه غذایی تان بگنجانید، و رژیم غذایی تان را با مواد غذایی دیگری که به خاطر آثار ضد کلسترولی شان معروف هستند، مانند روغن زیتون (جایگزین مواد چرب حیوانی)، حبوبات، سیر، گردو و غیره تکمیل کنید. 

و در نهایت، 3 دلیل تکمیلی برای آوردن لیکوپن به بشقاب غذایتان وجود دارد: 1- این آنتی اکسیدان قوی، پوست را نیز در مقابل نور آفتاب محافظت می‌کند، 2- به کاهش فشار خون افراد پرفشار کمک می‌کند، 3- از بروز سرطان، به ویژه سرطان پروستات پیشگیری می‌کند !
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
 

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 16:13 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


9 خوراکی که باعث رفلاکس معده می شوند

9 خوراکی هستند که برای جلوگیری از رفلاکس و سوزش معده باید از آنها اجتناب کنید و ...

 

 

رفلاکس معده- مری همان بازگشت اسیدهایی است که از معده به مری می‌آیند و علت آن هم عملکرد نامناسب اسفنکتر مری است. علائم کلی رفلاکس عبارتند از: سوزش معده، اسیدی شدن معده، رفلاکس و بازگشت بعد از غذا خوردن در حالت خم یا دراز کشیده، سرفه، التهاب حلقوی و ... . برای کم کردن این علائم، توصیه می‌شود که یک سری  اصول را رعایت کنید و از خوردن برخی خوراکی ها و نوشیدن بعضی نوشیدنی ها اجتناب کنید.

 در موارد رفلاکس معده- مری، از چه خوراکی هایی باید اجتناب کرد؟

 

1) قهوه، چای و نوشابه های کولا
این نوشیدنی ها حاوی کافئین یا تئین هستند، این ماده موجب سست شدن اسفنکتر مری و بالا آمدن اسیدها می‌شود. از سوی دیگر، ممکن است کافئین و تئین مخاط ریه را تحریک کنند و باعث التهاب ریه در بین کسانی که مبتلا به رفلاکس معده- مری هستند، بشود. 

2) نوشیدنی های گازدار
از تمام نوشیدنی های گازدار باید اجتناب کرد زیرا این نوشیدنی ها احتمال نفخ را افزایش می‌دهند، نفخ نیز بر روی اسفنکتر معدوی مری تأثیر منفی دارد.
3) مشروب، آبجو و دیگر نوشیدنی های الکلی
تمام نوشیدنی های الکلی ممنوع هستند زیرا این نوشیدنی ها باعث سست شدن اسفنکتر مری می‌شوند، اسفنکتر دریچه ای ماهیچه ای است که از بالا آمدن محتویات معده به مری جلوگیری می‌کند. اگر شکم فرد خالی هم باشد، این تأثیر شدیدتر خواهد بود.
 
4) شیر
شیر ماده ای غذایی است که باید از آن پرهیز کرد، زیرا حاوی چربی، پروتئین و کلسیم است، سه عنصری که باعث تحریک و نهایتاً تولید اسید معده می‌شوند.
 
5) شکلات شیری
شکلات شیری، همزمان هم حاوی چربی است و هم کافئین؛ بنابراین به عنوان عامل ایجاد سوزش معده شناخته می‌شود.
 
6) خوراکی های چرب و میوه ها
هر چه غذا چرب تر باشد، هضم آن مشکل تر و طولانی تر خواهد شد. در این حالت مواد غذایی مدت بیشتری در معده باقی می‌مانند، و این ماندن ترشح اسیدهای معده را افزایش می‌دهد.
 
7) مرکبات و آب مرکبات (پرتقال، لیمو ترش ...)
به علت اسیدی بودن شان به شیرۀ معده اضافه می‌شوند. از سوی دیگر، ویتامین C که در مرکبات وجود دارد، ترشح اسید معده را افزایش می‌دهد.
 
8) نعناع سبز و قرص نعناع
نعناع خاصیتی دارد که این خاصیت باعث سست شدن اسفنکتر مری می‌شود. این مورد در بارۀ گوجه فرنگی هم صدق می‌کند.
 
9) ادویه ها و گیاهان معطر
در واقع، ادویه ها و گیاهان معطر استعداد تحریک بیشتر مخاط مری را دارند و احساس سوزش را تشدید می‌کنند.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 16:6 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

رفلاكس در نوزادان

در بعضی از نوزادان، حلقه ماهیچه‌ای دریچه انتهای مری دچار نارسایی می‌شود....
 
برگشت شیر در نوزادان طبیعی است
در حالت معمولی این دریچه بسته می‌شود و به محض ورود غذا به مری این دریچه باز می‌شود و به این ترتیب هنگام خوابیدن یا خم شدن، عملكرد این حلقه مانع از بازگشت اسید معده و همچنین غذای موجود در معده به مری می‌شود.

اگر این ماهیچه ضعیف باشد یا به هر علتی دارای نقص در عملكرد باشد،‌ اسید معده به مری برمی‌گردد و سبب سوزش مری خواهد شد كه این وضعیت با ورود بسیار شدیدی در نوزادان همراه است. به چنین وضعیتی كه موجب بازگشت محتویات معده به درون مری می‌شود، رفلاكس گفته می‌شود. این عارضه از جمله بیماری‌های شایع در نوزادان است.

اگر چه ممكن است بزرگسالان نیز رفلاكس را در هر سن و سالی تجربه كنند، اما به دلیل این‌كه نوزادان تنها از مایعات استفاده می‌كنند رفلاكس نوزادان بیشتر شایع است. اما این عارضه پس از یك سالگی و با بهبود عملكرد دریچه مری برطرف خواهد شد. معمولا حدود 50 درصد از كودكان رفلاكس را با شدت‌های مختلف تجربه خواهند كرد و تنها درصد كمی از نوزادان دچار رفلاكس شدید می‌شوند. كودكان مبتلا به رفلاكس پس از بالا آوردن شیر، دچار سرفه می‌شوند كه البته این عارضه و پیامدهای ناشی از آن طبیعی است و حتی نوزادانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند نیز ممكن است به چنین وضعیتی مبتلا شوند.

در نوزادانی كه به این عارضه مبتلا هستند بهتر است تعداد وعده‌ها بیشتر شود و در هر وعده كودك شیر كمتری بخورد. این كار مانع از پر شدن كامل معده می‌شود و احتمال این كه به دلیل نقص در عملكرد دریچه بین مری و معده، بخشی از شیری كه نوزاد خورده است از معده وارد مری می‌شود به مراتب كمتر خواهد بود. در اغلب موارد این عارضه نیازمند اقدامات یا درمان‌های جدی نیست و اگر وضعیت نوزاد از نظر وزن‌گیری مناسب باشد به این معنی است كه این وضعیت با رشد كودك بهبود خواهد یافت.

علی‌رغم این كه رفلاكس در روند رشد نوزادان اختلالی را ایجاد نخواهد كرد بهتر است برای كاهش درد و عوارض ناشی از این بیماری، در كوتاه‌مدت نوزاد تحت درمان‌های دارویی قرار گیرد. البته باید توجه داشت اگر بالا آوردن شیر در نوزادان ناشی از رفلاكس نباشد می‌تواند نشانه ابتلا به یك بیماری عفونی یا نوعی حساسیت غذایی باشد كه معمولا در چنین حالتی این وضعیت بلافاصله پس از خوردن غذا اتفاق نمی‌افتد و چند ساعت پس از خوردن شیر، نوزاد به چنین وضعیتی مبتلا می‌شود و مشكلاتی نظیر سرفه، كاهش وزن و بی‌اشتهایی از علائم و نشانه‌های ابتلا به رفلاكس است كه گاه موجب ترشح بیش از حد بزاق، گریه غیرمعمول و تحریك‌پذیری نوزاد خواهد شد.

در نوزادانی كه به پشت می‌خوابند این عارضه تشدید می‌شود، چراكه این وضعیت به دریچه مری فشار آورده و در نتیجه موجب برگشت اسید معده می‌شود. اگر این عارضه در نوزاد شدید باشد، برای تشخیص بیماری و انجام اقدامات درمانی لازم است كه نوع اسید معده نیز مورد آزمایش قرار گیرد. اگرچه رفلاكس یك بیماری است كه در وضعیت شدید نیازمند مراقبت و درمان‌های پزشكی است، اما با گذشت زمان و تغییر در شیوه تغذیه و رشد كودك این وضعیت از بین می‌رود.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 19 / 6برچسب:, ] [ 16:0 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

9 دلیل برای خوردن چای سبز

با نوشیدن روزانه سه فنجان چای‌سبز،‌ از خواص مفید آن بهره‌مند شوید.

 

 

اثرات معجزه آسای چای سبز مربوط به وجود پلی فنول‌های کاتچین به خصوص اپی گالو کاتچین گالات(EGCG) است. ولی قرار نیست برای بهره‌مندی از خواص مفید این نوشیدنی سبز، این نام سخت و طولانی را به خاطر بسپارید.

در اینجا 9 علت خوردن چای سبز را به شما توصیه کرده‌ایم که به شرح آن‌ها می‌پردازیم:
1- از بین برنده فوق‌العاده چربی‌های اضافی کل بدن است. این نوشیدنی به خاطر وجود ترکیبی در خود به نام EGCG سرعت سوخت چربی در بدن را افزایش می‌دهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد نوشیدن روزانه سه فنجان چای سبز می‌تواند تا ۷۰ کالری انرژی ناشی از سوخت چربی‌ها ایجاد کند.

2- چربی‌های اضافی شکم را از بین می‌برد. طی نتایج حاصله از تحقیقات محققان دانشگاه توفتز،‌ EGCG در چای سبز مانند دیگر کاتچین‌ها، ژن‌های سوخت چربی را در شکم فعال می‌کند و سرعت کاهش وزن را تا 77 درصد افزایش می‌دهد.

3- معمولا با افزایش سن، قندخون هم کم کم بالا می‌رود، خصوصا اگر به رژیم غذایی خود توجه کافی نداشته باشیم. وزن به مرور زمان بالا رفته و به دنبال آن احتمال بروز دیابت نوع دو هم افزایش می‌یابد.

مصرف روزانه پنج فنجان چای سبز می‌تواند از بروز دیابت جلوگیری کند. چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت همچون آب مروارید و بیماری‌های کلیوی به طرز معجزه آسایی جلوگیری کند.

اما چای سبز چطور قادر به کاهش قندخون است؟ به نظر می‌رسد ‌اصلی‌ترین مکانیسم، ‌مهار کردن فعالیت آنزیم آمیلاز بزاق و روده (آنزیم مسوول هضم نشاسته) است. با مهار شدن فعالیت این آنزیم، نشاسته با سرعت بسیار آهسته‌ای می شکند و در نتیجه قندخون با سرعت کمی بالا می رود.

4- مصرف این نوشیدنی در درمان سرطان ریه مفید است. طی نتایج تحقیقات منتشره در نشریه پیشگیری از سرطان در سال 2010 ، EGCG موجود در چای سبز به عنوان متوقف کننده رشد سلول‌های سرطان ریه معرفی شد.

5- ممکن است از بروز سرطان کلورکتال یا روده پیشگیری کند.

6- مطالعه جدید نشان می‌دهد، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی چای سبز ممکن است رشد و پیشرفت سرطان پروستات را کاهش دهد.

7- از رسیدن هر نوع آسیب به پوست پیشگیری می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود درچای سبز سلول‌های پوست را درمقابل آسیب‌ها به ویژه رادیکا‌ل‌های آزاد که یکی ازعوامل ایجاد سرطان وافتادگی و آسیب به پوست‌اند، محافظت می‌کند.

8- چای سبز را به عنوان داروی ضدپیری (Anti - Aging) می‌شناسند. دلیل اصلی آن وجود میزان قابل توجهی آنتی‌اکسیدان در چای سبز به ویژه آنتی‌اکسیدان‌های موثر در حفظ شادابی و جوانی است. آنتی اکسیدان‌ها یکی از شاخص‌ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول‌های بدن‌اند که باعث به تعویق انداختن شروع روند پیری سلول‌ها هستند.

9- چای سبز فعالیت سلول‌های مغز به ویژه بخش‌های مربوط به حافظه را تقویت و تحریک می کند. از طرفی چای سبز باعث کاهش میزان استیل کولین در سلولهای مغز شده و با این عمل مانع از تخریب سلول‌های مغز و بروز بیماری آلزایمر می‌شود.

نحوه استفاده و میزان مصرف:

برای هر نفر یک قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، یک لیوان آب داغ با دمای 80 تا 85 درجه به آن اضافه کرده و درب قوری را به مدت هفت تا هشت دقیقه بگذارید سپس آن را بنوشید.

یادآوری این نکته ضروری است که چای سبز مانند چای سیاه لزومی به دم کردن ندارد.

نوشیدن روزانه سه لیوان چای سبز مفید است.
 
منبع : Hamshahrionline.ir

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ پنج شنبه 21 / 4برچسب:, ] [ 5:18 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


زن و شوهرهای جذاب صاحب چه فرزندی می شوند؟!

روانشناسان می‌گویند: زوج‌هایی که به لحاظ چهره جذابیت بیشتری دارند و به اصطلاح خوش قیافه هستند، بیشتر احتمال دارد که ...

روانشناسان می‌گویند: زوج‌هایی که به لحاظ چهره جذابیت بیشتری دارند و به اصطلاح خوش قیافه هستند، بیشتر احتمال دارد که صاحب فرزند دختر شوند.
ساتوشی کانازاوا ـ روانشناس دانشکده لندن ـ در مقاله جدید خود ادعا کرده است که زیبایی ظاهری یک عامل پیشگویی کننده قوی‌تر از توان تولیدمثلی زنان نسبت به مردان است.
دکتر کانازاوا در بررسی‌های خود روی ۱۷ هزار نوزاد که در سال ۱۹۵۸ در انگلیس به دنیا آمده بودند، آزمایش کرده و زندگی این افراد را از جنبه‌های مختلف مورد آزمایش و برسی قرار داد. کانازاوا این افراد را در گروه‌های سنی مختلف تا بزرگسالی تحت مطالعه داشت.
به گزارش روزنامه‌ کوریر میل، وی دریافت: زوج‌هایی که خوش قیافه نیستند، بیشتر صاحب فرزند پسر می‌شوند.این روانشناس ژاپنی در انگلیس معتقد است که این روند می‌تواند با ارزش نسبی جذابیت در زن و مرد تحت تاثیر قرار بگیرد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 20 / 4برچسب:, ] [ 3:0 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

فواید خوردن شلیل

شلیل میوه آب‌دار تابستانی بوده و دارای خواص فراوانی است.

 

خوردن شلیل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های حاد مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار و حتی سرطان را به طور چشمگیری کاهش دهد. این میوه دارای ترکیبات فیتوکمیکال‌ها مانند لیکوپن و لوتئین بوده و رنگ زرد و قرمز شلیل‌ها ناشی از وجود لوتئین در آن‌ها است.

شلیل هم‌چنین منبع خوبی از فیبر و پتاسیم است که برای سلامتی مفید و سودمند هستند؛ فیبرهایی که در شلیل یافت می‌شود نقش مهمی را در پاک سازی کولون و سلامتی کولون ایفا می‌کنند.

پتاسیم نیز موجب افزایش شادابی و تحرک در فرد می‌شود، فشار خون بالا را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.

شلیل‌ها سرشار از فلاوونوئیدها، کاروتن‌ها و قندهای طبیعی هستند.

این میوه هم‌چنین حاوی مقدار زیادی ویتامین A و C بوده که خواص مفید هر دوی آن‌ها برای سلامتی ثابت شده است.

خواص برگ شلیل

• برگ‌های شلیل قابض و تسکین دهنده هستند.

• در کاهش تب تاثیر به سزایی دارند.

• مصرف برگ شلیل به افرادی که مبتلا به التهاب معده،‌ سیاه‌ سرفه و برونشیت هستند توصیه می‌شود.

• تهوع صبحگاهی را در خانم‌های باردار کاهش داده و درمان می‌کند. باید مراقب باشید از برگ شلیل به مقدار لازم مصرف کنید چرا که مصرف بیش از اندازه آن به خاطر ایجاد ادرار زیاد می‌تواند موجب خشکی و کم‌آبی بدن شود.

• پودر برگ‌های خشک شده شلیل مرهم مناسبی برای زخم‌ها خواهد بود.

خواص ساقه‌ شلیل

• از ساقه درخت این میوه می‌توان صمغی قوی تهیه کرد که دارای چسبندگی بسیار است.

نگهداری

شلیل باید در جامیوه ای یخچال به مدت زمان حداکثر یک هفته در یک کیسه‌ی پلاستیکی نگه‌داری شود. برای افزایش مدت زمان نگه‌داری شلیل می‌توانید آن را فریز کنید و یا به صورت کمپوت در‌آورید.

مراقب باشید

هسته‌ی شلیل را نباید بخورید؛ زیرا دارای ماده‌ای به نام آمیگدالین است که در بدن تبدیل به سیایند می‌شود. سیایند یک سم قوی است که هنگامی که خورده می‌شود، می‌تواند موجب بیماری‌های شدید و خطرناکی و یا حتی مرگ شود. پس هسته‌ی شلیل را نخورید!

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 20 / 4برچسب:, ] [ 2:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

یـکـی از دردسـرهـای زن بـودن

عوامل متعددی در ایجاد سردرد هم در مردان و هم در زنان دخیل است. از جمله این عوامل می‌توان به تاریخچه خانوادگی و سن اشاره کرد اما در زنان بین هورمون‌ها و سردردشان ارتباط واضحی وجود دارد.

 

 

آمار میگرن در میان زنان بیشتر از مردان است. از هر 100 زن 12 ساله و بالاتر، 18 نفر، حداقل یک بار سردرد میگرنی را تجربه کرده‌اند. این آمار در میان جمعیت مردان 6 تا 7 درصد است. اما تفاوت چیست؟ پاسخ اصلی، هورمون‌هاست...

سردرد معمولا در زنان حول و حوش دوران قاعدگی شروع می‌شود و در دوران باروری آنها را درگیر می‌کند. قرص‌های ضدبارداری و هورمون‌‌درمانی هم سردرد را تشدید می‌کند. در دوران بارداری، سردرد غالبا کمتر آزاردهنده است. یک توضیح ساده! هورمون استروژن و پروژسترون که نقش اصلی را در تنظیم قاعدگی و بارداری دارند، ممکن است دلیل سردرد باشند و این مساله به علت برخی موادشیمیایی موجود در مغز است. سطح بالای استروژن ممکن است سردرد را بهبود ببخشد در حالی که سطح پایین استروژن می‌تواند سبب تشدید سردرد شود. نوسانات سطح هورمون‌ها روی الگوی سردرد تاثیرگذار است. پزشک می‌تواند در پیشگیری یا درمان سردرد به شما کمک کند.

در دوران قاعدگی
افت هورمون استروژن قبل از شروع قاعدگی در ایجاد سردرد و افزایش حساسیت شما به درد نقش مهمی دارد. سردرد علامت شایع نشانگان پیش از قاعدگی است و 60 درصد از زنان مبتلا به میگرن قبل یا در دوران قاعدگی سردرد را تجربه می‌کنند. تسکین‌دهنده‌های بدون نسخه می‌تواند سردرد ناشی از دوران قاعدگی را تسکین دهد. شیوه زندگی هم همین‌طور. خوردن غذاهای سالم، ورزش منظم و کنترل میزان استرس و انجام ورزش‌های آرامش‌بخش و خواب کافی نیز در تسکین این سردردها نقش مهمی دارند. در صورتی که شما به عنوان یک خانم مبتلا به سردرد دوران قاعدگی می‌شوید، از داروهای ضدالتهاب غیراستروییدی با توصیه پزشک استفاده کنید. گاهی در شروع سردرد این داروها بسیار موثر خواهد بود.

گاهی هم پزشک داروهای قوی‌تری را برای شما تجویز می‌کند. اگر چرخه قاعدگی‌تان منظم است بهتر است داروهای پیشگیری از سردرد را چند روز قبل از شروع قاعدگی و در اولین روزهای شروع قاعدگی مصرف کنید. در صورتی که در دوران قاعدگی دچار میگرن شدید، یا قاعدگی شما نامنظم است بهتر است با نظر پزشک خود هر روز از داروهای پیشگیری از سردرد مصرف کنید.

اگر قرص‌های ضدبارداری مصرف می‌کنید...
برخی زنان سردرد را بلافاصله بعد از شروع اولین بار قرص‌های ضدبارداری یا سایر روش‌های هورمونی ضدبارداری تجربه می‌کنند. در برخی دیگر، تغییرات هورمونی ناشی از این قرص‌ها یا هورمون‌های ضدبارداری باعث تغییراتی در الگوی سردرد می‌شود. گاهی آن را بهتر می‌کند و گاهی آن را تشدید می‌کند. اگر مصرف داروهای ضدبارداری سبب تشدید یا بدتر شدن سردرد شما شد، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دوران بارداری
اوایل بارداری سطح استروژن به سرعت افزایش می‌یابد و همچنان در دوران بارداری بالا باقی می‌ماند. میگرن غالبا در این دوران بهتر شده یا حتی از بین می رود. گاهی هم سردردهای تنشی به کلی ناپدید می‌شوند. بعد از زایمان، کاهش سطح استروژن ممکن است سبب تشدید سردرد شود. اگر در دوران بارداری سردرد داشتید حتما از پزشکتان در مورد نحوه درمان آن سوال کنید. داروهای سردرد ممکن است در این دوران غیرمجاز باشد یا روی جنین در حال رشد و تکامل تاثیر بگذارد. مخصوصا اگر در دوران لقاح مصرف شوند. اگر سردرد شما در دوران بارداری بهتر شد، ممکن است همین بهبودی و تسکین در دوران شیردهی هم وجود داشته باشد. ترشح هورمون شیردهی سطح استروژن را پایدار و سایر هورمون‌ها را هم بالا نگه میدارد و این مساله به کاهش حساسیت به درد کمک می‌کند. اگر چه ممکن است در مورد داروهای سردرد هنگام شیردهی نگران باشید اما نسبت به دوران بارداری داروهای زیادتری را می‌توانید در این دوران برای تسکین سردردتان استفاده کنید.

دوران یائسگی
یائسگی زمان دیگری برای تغییر الگوی سردرد زنان است. در بسیاری از زنان، میگرن هنگامی که دوره قاعدگی قطع می‌شود، بهتر می‌شود. اما سردرد تنشی اغلب بدتر می‌شود. هورمون‌‌درمانی می‌تواند روی سردرد تاثیر داشته باشد. هورمون‌درمانی یائسگی سردرد را در برخی زنان بدتر میکند و در برخی دیگر موجب تسکین و بهتر شدن سردرد می‌شود.

اما اگر سردرد بعد از یائسگی همچنان باقی ماند، شما می‌توانید به مصرف همان داروها ادامه داده و نحوه زندگی خود را به شیوه بهتری تغییر دهید. اگر برای کنترل علایم و نشانه‌های یائسگی از استروژن استفاده می‌‌کنید، پزشک ممکن است برایتان چسب‌های پوستی استروژن هم تجویز کند. این چسب‌ها به طور مداوم و آهسته استروژن را درون خونتان آزاد کرده و به این ترتیب احتمال تشدید سردرد در شما کاهش می‌یابد.

شما فرد واحدی هستید!
برخی زنان نسبت به سایر زنان به اثرات هورمون‌ها حساس‌تر هستند. اگر سردرد در انجام کارهای روزمره شما خللی وارد کرد، حتما از پزشک تان کمک بگیرید. چرا که درمان‌های زیادی برای سردرد وجود دارد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 14:27 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

چربی خون را با این میوه از بین ببرید

مصرف این میوه فوایدی هم دارد؛ و یكی از خواص منحصر به فرد آن این است كه به كاهش چربی خون كمك می‌كند.

گوجه سبز بخورید!
در این روزها پای ثابت ظرف میوه هر خانواده ایرانی گوجه سبز است به خصوص که در مقایسه با روزهای ابتدایی که به بازار آمد قیمت معقول‌تری نیز دارد. این میوه ترش‌مزه، میوه‌ نارس نوعی آلو است كه مصرف آن در كشور ما رواج دارد...

این میوه که خوردن نوبر آن بسیار لذت‌بخش است، اسید زیادی دارد و مصرفش برای افرادی كه اسید معده‌شان زیاد ترشح می‌شود، مناسب نیست. طبع گوجه‌سبز سرد است و در كسانی كه سردمزاج هستند زیاده‌روی در خوردن آن می‌تواند مشكل‌ساز شود. گوجه‌سبز میوه نارسی است و كسانی كه معده حساسی دارند با مصرف آن دچار سوءهاضمه می‌شوند.

گوجه‌سبز اسیدهای گیاهی و مقداری كربوهیدرات دارد و به نظر می‌رسد خاصیت كاهش‌دهنده چربی خون گوجه سبز، به دلیل اسیدهای گیاهی موجود در آن باشد. این میوه خاصیت مسهل هم دارد و به دلیل داشتن ویتامین C برای كسانی كه مبتلا به روماتیسم و نقرس هستند، مصرف متعادل آن توصیه می‌شود.
بهتر است كودكان زیر شش سال گوجه‌سبز نخورند یا والدین گوجه‌سبز را تا حدی بپزند و بعد به آنها بدهند تا هضم آن آسان‌تر شود. در مورد میزان مصرف مجاز نیز باید گفت كه هیچ‌جا اشاره‌ای به این موضوع نشده است ولی توصیه می‌شود فرد مصرف‌كننده با توجه به وضعیتی كه دارد و اثری كه خوردن مواد خام یا میوه كال بر او می‌گذارد، گوجه‌سبز بخورد. البته نباید فراموش کرد خوردن گوجه‌سبز با نمك به كاهش اسیدیته آن كمك می‌كند. مهم‌ترین مساله‌ای كه در مورد گوجه‌سبز باید به آن توجه كرد این است كه آن را سمپاشی می‌‌كنند و آلودگی بسیار فراوانی دارد. این میوه نیز آلودگی محیطی را به خود جذب می‌كند. در نتیجه هنگام شست‌وشو و مصرف آن باید دقت فراوان به خرج داد و همانند سبزی چندبار آن را شست. در غیر این صورت گوجه‌سبز به راحتی می‌تواند ناقل حصبه باشد.
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 14:21 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

سفیده تخم‌مرغ سالم‌تر است یا زرده ؟

زرده و سفیده تخم‌مرغ هر دو حاوی مقداری پروتئین هستند. اما ...

 

 

در این مبحث،‌ به تفاوت میان زرده و سفیده تخم‌مرغ از لحاظ میزان کلسترول، چربی، ‌پروتئین،‌ ویتامین‌ها و مواد معدنی پرداخته‌ایم.

از لحاظ کلسترول
یک زرده تخم‌مرغ دارای 210 میلی‌گرم کلسترول است که براساس یک رژیم غذایی 2000 کالری، 70 درصد از نیاز روزانه به کلسترول را برطرف می‌کند درحالی که سفیده تخم‌مرغ فاقد کلسترول است.
بنا بر توصیه انجمن قلب آمریکا، مصرف بیش از 300 میلی‌گرم کلسترول در روز مجاز نیست و این رقم برای افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند به مقدار 200 میلی‌گرم در روز کاهش می‌یابد.

از لحاظ چربی
یک زرده تخم‌مرغ حاوی 1.6 چربی اشباع شده و 2.7 چربی اشباع نشده است و سفیده تخم‌مرغ فاقد چربی است.

اگر برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، مصرف چربی‌های اشباع شده را محدود کرده‌اید چربی‌های اشباع نشده تاثیر مفیدی برکلسترول خون دارند و در این برنامه غذایی نقش بسزایی دارند.

از لحاظ پروتئین
مقدار پروتین موجود در هر سفیده تخم‌مرغ 4 گرم و در هر زرده 2.7 گرم است.

برای افرادی که رژیم گیاه‌خواری دارند تخم‌مرغ از منابع اصلی پروتئین محسوب می‌شود چرا که این افراد در رژیم غذایی‌شان نباید گوشت مصرف کنند.

مصرف پروتئین باعث می‌شود معده دیرتر احساس گرسنگی کند و از پرخوری پیشگیری می‌کند.

از لحاظ ویتامین‌ها و مواد معدنی
زرده و سفیده تخم‌مرغ هر دو دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی اساسی برای بدن هستند. بر اساس رژیم غذایی 2000 کالری، یک سفیده تخم‌مرغ 8 درصد از مقدار مورد نیاز روزانه به ریبوفلاوین را برطرف می‌کند در حالی‌ که یک زرده تخم‌مرغ 5 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A و 14 درصد به ویتامین B12 را برطرف می‌کند.
زرده تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین B12 برای گیاه‌خوران محسوب می‌شود چرا که آن‌ها نمی‌توانند این ویتامین را از گوشت دریافت کنند.
 
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 14:8 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

يک فوق تخصص آسم و آلرژي با اشاره به شيوع 35 درصدي آسم در تهران، گفت: کاهش يا افزايش شيوع آسم در آينده به سياست‌گذاري‌هاي مسئولان وابسته است.

دکتر مسعود موحدي، عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکيتهران و رئيس کميته کشوري آسم و آلرژي گفت: ميانه شيوع آسم در کشور حدود 10 درصد است در جمعيت روستايي شيوع 5 درصدي را شاهد هستيم و در تهران شيوع آسم به 35 درصد هم مي رسد.

وي کاهش يا افزايش شيوع آسم در آينده را به سياست گذاري هاي مسئولان بستگي دارد، افزود: مي توان از مردم با آموزش صحيح و اصولي در کاهش آلاينده ها و آلرژن هاي فضاي بسته کمک گرفت.

اين فوق تخصص آسم و آلرژي ژنتيک را مهمترين عامل زمينه ساز آسم در کودکان دانست و افزود: بيش از 66 درصد علل ايجاد آسم در کودکان زمينه‌هاي ارثي و ژنتيک است. به نحوي که در دوقلوهاي همسان اگر يکي از آنها دچار آسم شود به احتمال 66 درصد آن قُل ديگر نيز دچار آسم مي شود.

وي ضمن تأکيد بر زمينه‌هاي ارثي، عوامل محيطي را نيز جز علل مؤثر ايجاد آسم دانست و گفت: مهمترين عوامل محيطي ايجاد کننده آسم کودکان مواد حساسيت زا (آلرژن ها)و آلاينده‌ها هستند.

وي آلرژن‌ها را به دو دسته در فضاي بسته و فضاي باز تقسيم کرد و در خصوص آلرژن‌هاي فضاي بسته توضيح داد: حيوانات دست آموز مانند پرندگان، گربه، سگ و اسباب بازي هاي پرز دار که سبب لانه کردن حشرات و بندپايان درميان پرز آن ها مي شود باعث ايجاد آلرژي مي شوند.

اين فوق تخص آسم و آلرژي دود سيگار را شايع ترين آلاينده فضاي بسته معرفي کرد و گفت: تحقيقات نشان داده اگر پدر و مادري استعمال کننده سيگار باشند کودکشان 5/2 درصد بيشتر از هم سالانش در معرض ابتلا به آسم قرار دارد.

دکتر موحدي کپک، قارچ و سوسک ها را از ديگر آلرژن هاي فضاي بسته دانست و گفت: بر اساس مطالعات در ازاي هر يک سوسک که درخانه ديده مي شود 800 سوسک در آن خانه زندگي مي کنند؛ سوسک ها بعد از کشته شدن و زماني که بدنشان به صورت پودر در مي آيد آلرژن هايي را در محيط پراکنده مي کنند.

استفاده از بخور در زمستان ممنوع!
وي در ادامه با رد باور غلط مردم مبني بر استفاده از دستگاه بخور براي جلوگيري از سرماخوردگي اظهار داشت: استفاده از دستگاه بخور باعث مي شود رطوبت محل زندگي به درصد قابل توجهي افزايش يابد و از اين طريق به رشد قارچ ها و کپک ها در محيط خانه کمک کند که اين امر در فضاهاي بسته و آپارتمان هايي که آشپزخانه آن ها اوپن است و بخارات طبخ مواد غذايي نيز وارد محيط منزل مي شود تشديد مي گردد.

رئيس کميته کشوري آسم و آلرژي شومينه را بدترين وسيله گرمازا دانست چرا که رطوبت و گرما را به نحوي در فضا پخش مي کند که شرايط را براي رشد آلرژن ها فراهم مي گرداند.

وي دود ناشي از طبخ مواد غذايي و يا وسايل گرمازا در فصل زمستان و دود ناشي از سرد کردن محيط در تابستان را از عوامل ايجاد کننده آسم در فضاي بسته دانست.

اين فوق تخصص آسم و آلرژي دود ناشي از اگزوز ماشين ها و کارخانجات و همچنين ذرات معلق از جمله ترکيبات گوگرد، نتيروژن،
CO2 ازون و سرب را از مهم ترين آلاينده هاي فضاي باز دانست.

اين عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران مواد غذايي را از آلرژن هاي مهم آسم کودکان خواند و گفت: حجم بالاي افزودني هاي غذايي مواد خوراکي نامرغوب و تنقلات همچون پفک، چيپس و نوشابه زمينه بروز آسم در کودکان را فراهم مي کند.

وي عوامل شغلي را يکي از فاکتورهاي مهم ايجاد آسم در بزرگسالان دانست و افزود: اعضاي خانواده والديني که مشاغل خاصي دارند و سبب پخش آلاينده ها در محيط خانه مي شوند و يا افرادي که از خانه به عنوان محيط کار استفاده مي کنند پيشتر در معرض آسم قرار دارند.

استفاده از ماسک به شرطها و شروطها!
دکتر موحدي درخصوص استفاده از ماسک براي جلوگيري از ورود آلاينده ها به بدن گفت: ماسک اگر به طور کامل دهان و بيني را بپوشاند به طوري که آلاينده ها و ذرات معلق وارد دستگاه تنفسي نشوند کمک کننده است اما بايد از ماسک هاي فيلتر دار استفاده کرد و لازم است ماسک بيش از يک ساعت بر روي صورت نماند چرا که ذرات و ميکروب هاي مانده بر روي ماسک مي توانند سبب بيماري شوند.

اين فوق تخصص آسم و آلرژي در ادامه صحبت هاي خود به والدين توصيه کرد در درمان آسم ابتدا به حذف آلرژن ها مبادرت ورزند و افزود: حذف آلاينده‌ها و آلرژن‌ها اولين رکن درمان است؛ خانواده‌ها بايد بسته به نوع و شدت بيماري در معرض آموزش هايي خاص در مورد چگونگي استفاده از دارو و نحوه حذف آلرژن ها قرار گيرند.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 1:56 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غیر از ویتامین سی ، محتوی مقدار زیادی "لیکوپن" می باشد. لیکوپن ماده ای است که خطر سرطان های پروستات و تخمدان را کم می کند. محصولات گوجه فرنگی از قبیل: رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی و کچاپ نیز ضد سرطان می باشند.

2- کلم بروکلی و دیگر کلم ها

کلم ها غیر از کلسیم، منبع غنی "سولفورافان" هستند. این ماده خطر بروز سرطان های معده ، سینه و پوست را کم می کند. مقدار سولفورافان در کلم بروکلی بیشتر از بقیه کلم هاست.

3- آواکادو

آواکادو، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد. همچنین، منبع خوب بتاکاروتن و آنتی اکسیدان می باشد. مصرف آواکادو برای درمان سرطان کبد و بیماری های کبدی مفید است.

 

4- توت ها

توت ها دارای ماده ای به نام "آنتوسیانین" هستند. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و در مقابل سرطان های روده بزرگ و مری از بدن محافظت می کند.

5-دانه سویا

سویا داری "ایزوفلاون" می باشد. محصولات به دست آمده از سویا مانند توفو، شیر سویا و آجیل سویا نیز دارای این ماده می باشند. این ماده خطر سرطان های سینه، تخمدان و پروستات را کاهش می دهد که این کار را به وسیله محافظت سلول های بدن از اثرات زیان آور استروژن ها انجام می دهد.

6- چای

چای سبز و چای سیاه دارای منبع طبیعی کتچین می باشند. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و از رشد سرطان جلوگیری می کند. همچنین سرطان های کبد، پوست و معده را کاهش می دهد.

7- کدو تنبل

کدو تنبل ، هویج، نارنج، فلفل قرمز و زرد و سیب زمینی شیرین منبع غنی "بتا کاروتن" هستند. این مواد به عنوان آنتی اکسیدان های قوی شناخته شده اند و مصرف مداوم آنها منجر به کاهش انواع مختلف سرطان ها می شود.

 
8- اسفناج

اسفناج دارای "لوتئین"، ویتامین های ایی، سی، آ می باشد . همه این مواد به عنوان آنتی اکسیدان شناخته شده اند. اسفناج سرطان های کبد، ریه، سینه، تخمدان، روده بزرگ و پروستات را از بدن دور می کند.

9- چغندر قرمز

چغندر دارای "فلاوونوئید" می باشد. این ماده به عنوان یک ضد سرطان شناخته شده است. ادرار اشخاص مصرف کننده این چغندر، قرمز رنگ می باشد.

10-هویج

هویج دارای "بتاکاروتن" زیادی می باشد و برای جلوگیری از سرطان های ریه، دهان، حلق، معده، روده، کیسه صفرا ، پروستات و سینه بسیار مفید می باشد. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

 

11- سیر

مطالعات نشان داده که خانواده پیازها، از قبیل، سیر، موسیر و تره فرنگی، در افراد سالم سلول های سرطان زا را از بین می برند و در بیماران سرطانی، رشد این سلول ها را کُند می کنند. در این رابطه، اثر سیر از همه بیشتر می باشد. به طور کلی، سیر خطر سرطان های معده، روده بزرگ، مری و سینه را کم می کند.
سیر ریز ریز شده را 10 دقیقه قبل از آماده شدن غذا، در غذای خود بریزید تا قدرت مبارزه با سرطان را در بدن خود افزایش دهید.

12- آناناس

آناناس دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C می باشد. این میوه، بدن را در برابر سرطان های ریه و سینه حفظ می کند.

 

13- سیب

همانطور که می دانید سیب یک آنتی اکسیدان می باشد. علاوه بر آن، دارای ماده ای به نام کوئرستین می باشد. این ماده خطر سرطان ریه و رشد سلول های سرطان پروستات را کم می کند.

 

14-پرتغال

 

همانطور که می دانید، پرتقال منبع غنی ویتامین سی  است. تحقیقات نشان داده است که، این میوه اثر ضد سرطانی نیز دارد. پرتقال، از سرطان معده و ریه جلوگیری می کند.

15- انگور قرمز

انگور قرمز ماده ای دارد که از فعالیت آنزیمی که مسئول ساخت و رشد سلول های سرطانی است، جلوگیری می کند.

 

16- ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان از رشد سلول های سرطان پروستات جلوگیری می کند. ولی در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا مصرف بیش از اندازه آن، موجب افزایش فشار خون می گردد.

17- قارچ

قارچ، سطح ایمنی بدن را بالا می برد و با سلول های سرطانی می جنگد.

 

18- غذاهای دریایی و روغن ماهی

 

از آنجایی که غذاهای دریایی دارای اسیدهای چرب امگا 3 می باشند، روی سوخت و ساز سلول ها اثر دارند و مصرف اسیدهای چرب اشباع را کم می کنند. مصرف روزانه ی این غذاها، قوی ترین و موثرترین اسلحه برای مبارزه با سرطان ها می باشد و سرطان هایی از قبیل، روده بزرگ، پروستات و سینه را از بین می برند.

19- مویز

دارای اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و ویتامین E می باشد. مویز ضد سرطان، درمان کننده سرطان، درمان کننده بیماری های قلبی و پایین آورنده فشار خون است و برای نرمی و انعطاف پذیری رگ ها بسیار مفید می باشد.

20- زردچوبه

زردچوبه از سرطان های معده و روده بزرگ جلوگیری می کند. همچنین تعداد سلول های سرطانی را کم می کند.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ سه شنبه 19 / 4برچسب:, ] [ 1:39 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

d128f915e954ca7ea126159486e82d3b دليل افسردگي زودتر خانم‌ها نسبت به آقايان

افسردگی بیماری قرن حاضر و مشکل خیلی از افراد است؛  مشکلی که ممکن است قسمت بیشتری از عمر هر کس را بگیرد. کتاب های علمی مختلفی در بازار موجود است که تلاش می کند به تمام این پرسش ها جواب دهد ولی گاهی آنقدر سنگین و پیچیده هستند که نمی توان ار آن چیزی فهمید .این مطلب خلاصه ای‌است از کتاب   از «الف» تا «ی» افسردگی که تمام سوالات در این زمینه را خیلی ساده و با زبانی روان پاسخ می دهد.مولف این کتا ب دکتر محمد کیاسالار است که با پشتوانه پزشکی و علمی به این ابهامات پاسخ داده اند.گزیده‌ای از مطالب این کتاب را بخوانید.


 

این‌که می‌گویند خانم‌ها خیلی بیشتر از آقایان افسرده می‌شوند درست است؟

بله،‌ خانم‌ها دو برابر آقایان افسرده می‌شوند و کار، کار هورمون‌هاست؛ از زایمان گرفته تا قاعدگی و یائسگی، همه و همه هورمون‌های زنان را کم و زیاد می‌کنند و آن‌ها را هل می‌دهند سمت افسردگی.  این داستان هر ماه، ۳ تا ۵ روز مانده به شروع عادت ماهانه آغاز می‌شود و تا ۳-۲ روز بعد از شروع قاعدگی هم ادامه پیدا می‌کند. در این روزها دلشوره می‌گیرند، زودرنج می‌شوند، خواب و خوراک‌شان به هم می‌ریزد و بی‌حوصلگی کلافه‌شان می‌کند.
شاید این ۸-۷ روز در طول ماه خیلی به چشم نیاید ولی با یک حساب سرانگشتی خواهید دید این روزها  در طول سال می‌شود ۸۴ تا ۹۶ روز، نزدیک به ۳ ماه در سال، آیا این زیاد نیست؟

این مشکل، مشکل چنددرصد از زنان است؟

متاسفانه در ایران، آمار دقیقی از این مسئله نداریم اما کتاب‌ها و منابع آمریکایی می‌نویسند ۴۰ تا ۶۰ درصد زنان ۱۲ تا ۵۰ ساله این کشور و شاید هم با همین درصد،‌ خانم‌های دیگر کشورها، هرماه با این مشکل دست به گریبانند.  مشکل وقتی غم‌انگیزتر می‌شود که می‌بینیم پزشکان می‌گویند این مشکل درمان طبی دارد و از طرف دیگر خانم‌ها،‌ دنبال درمان طبی این مشکل نمی‌روند.

چه دلیلی باعث می‌شود که خانم‌ها راضی می‌شوند هرماه این دوران هرچند کوتاه را با افسردگی سپری کنند؟

واقعا هیچ دلیل موجهی وجود ندارد، مشکل اینجاست که خیلی از خانم‌ها تصور می‌کنند این وضعیت، یک وضعیت طبیعی است که باید حول و حوش روزهای قاعدگی‌شان اتفاق بیفتد و آن‌ها باید تحمل کنند.
این طرز فکر مثل این است که کسی یک دندان خراب در دهانش داشته باشد و به جای درمان بگوید، بالاخره بیشتر مردم یک دندان خراب در دهان‌شان هست. اگر از روان‌پزشکان بپرسید، می‌گویند؛ «‌حتی اگر قرار است فقط یک روز از عمرتان را افسرده زندگی ‌کنید، بهتر است به فکر چاره باشید که آن یک روزتان هم خالی از افسردگی باشد.»

برای خلاص شدن از شر این مشکل چه باید کرد؟

روان‌پزشکان و متخصصان تغذیه راه‌حل‌های زیادی برای رهایی از مشکل دارند. محققان می‌گویند رژیم غذایی بیشتر خانم‌ها شبیه یکدیگر است، یعنی بیشترشان عاشق فست‌فود، سیب‌زمینی سرخ شده، ماکارونی، برنج، چیپس، نوشابه‌های گازدار، شیرینی و شکلات هستند و معمولا برای حفظ تناسب اندام‌شان گاهی، یک وعده غذایی را کاملا حذف می‌کنند و طبیعتا در وعده‌های بعدی، جبران می‌کنند! اگر شما هم از این دسته خانم‌ها هستید بدانید که در این روزها باید بیشتر میوه و سبزی بخورید و کمتر سراغ غذاهای آماده، شیرینی، شکلات، چای و قهوه بروید. به همین سادگی، تاثیر تغذیه را دست کم نگیرید!


d00a624c4ffde6230eb092a5941862ac دليل افسردگي زودتر خانم‌ها نسبت به آقايان
منوی ضدافسردگی

آیا نوع تغذیه می‌تواند روی خلق و خو تاثیر داشته باشد؟

بله، اصلا فکر نکنید غذا بی‌تاثیر است. اسیدآمینه تریپتوفان، پیش‌ساز سروتونین است، سوخت مغزی که در بیماران افسرده کاهش پیدا می‌کند.
این اسیدآمینه در گوشت و لبنیات به میزان زیادی وجود دارد و کمبود این ماده می‌تواند روند افسردگی را تشدید کند.
ویتامین B6 هم همین ویژگی را دارد یعنی کاهش آن هم می‌تواند زمینه‌ساز بروز افسردگی شود.  شاید فکر کنید توصیه به تغذیه مناسب، کلیشه‌ای باشد ولی واقعیت این است که این توصیه اثر دارد.  متخصصان تغذیه می‌گویند: «زیاد آب بنوشید چون کم آبی بدن، آدم را سست و کسل می‌کند.»
در طول یک روز از همه گروه‌های موادغذایی استفاده کنید و مصرف مواد محرک را به حداقل برسانید به خصوص قهوه که یک فنجان بیشتر در روز توصیه نمی‌شود.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 17:53 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

سونا و حمام بخار خشک که از یک سنت دیرینۀ فنلاندی ریشه می گیرد، شهرت و محبوبیت زیادی در کشورهای صنعتی به دست آورده است. اما واقعاً فواید و مضرات سونا برای سلامتی، برای تمام سنین را می شناسید؟

درحالی که حمام یا حمام ترک (حمام بخار مرطوب) از جنوب اروپا آمده است، سونا یا حمام گرم و خشک از اروپای شمالی می آید. اگر سونا در فرانسه رایح است دلیلش یک سنت جهانی  و قدیمی است. برای بهره بردن از یک سونای امن و سالم، باید یک سری از عوارض جانبی و یک سری از فواید سونا را در خاطر داشته باشید.

فواید سونا
علی رغم ترشحات غیرقابل اغماض غدد درون ریز و واکنش های فوری و سریعی که سیستم قلب و عروق  (گرما جریان خون را بیشتر کرده، ضربان قلب را بالا می برد) از خود نشان می دهند، سونا عموماً برای همۀ سنین، از خردسال تا بزرگسال قابل تحمل است. طبق تحقیقات بیشمار علمی، سونای منظم برای سلامتی خطری ندارد، حتی بالعکس شستشو و پاک شدن، آرامش و آسایش را برای شخص به ارمغان می آورد، به علاوه سیستم دفاعی طبیعی بدن را نیز تقویت می کند، خصوصاً این که برای مبارزه با استرس و بیماری ها، سیستم گردش خون را  به حرکت می اندازد وپوست را نیز تقویت می کند.

سونای منظم در دراز مدت، تأثیرات خاصی دارد:
برخلاف آنچه که تصور می شود، سونا برای کنترل تنفس کسانی که مبتلا به فشارخون هستند و همچنین توان بخشی و دوره نقاهت بعد از سکتۀ قلبی مفید است؛

سونا همچنین می تواند برای بیماران مبتلا به آسم وبرونشیت مزمن نیز مفید باشد؛
سونا برای رماتیسم های التهابی (آرتروز،  پلی آرتروئید رماتوئید)، دردهای مفصلی، کشیدگی ماهیچه ها و فیبرومیلاژیا نیز اثر بخش است؛

در بعضی موارد عفونت های پوستی مانند پسوریازیس نیز، سونا مؤثر و درمانگر است. (سونا از خشک شدن پوست جلوگیری می کند). درعوض ممکن است عرق کردن برخی موارد اگزما یا درماتیت آتوپیک (درماتیت آتوپیك عبارت است از یك بیماری التهابی مزمن پوست كه غالباً با سایر  بیماریهای آلرژیك مثل آسم یا تب یونجه كه دستگاه تنفسی را درگیر میكنند همراه است) را تشدید کند. 

عوارض جانبی سونا کدامند؟
سونا برای افراد مبتلا به این بیماری ها می تواند خطرناک باشد: آنژین ناپایدار، سکتۀ قلبی وتنگی شدید دریچه آئورت. در بسیاری از موارد، در بیماری عروق کرنر، به شرطی که شرایط بیماری ثابت باشد، و در بیماری نکروز میوکارد، در شرایطی که بیماری کهنه باشد، سونا بی خطر است.  

به ندرت پیش می آید که شخصی (بدون مصرف مشروبات الکلی) در طول مدت سونا  با سکتۀ قلبی یا مرگ آنی مواجه شود. با اینحال به غیر از بیماری های شناخته شدۀ شدید ( مثل سرطان، بلافاصله بعد از انفارکتوس میوکارد، یا عفونت های شدید مانند سرماخوردگی یا برونشیت) بیشتر مردم عادی می توانند بدون هیچ خطری به سونا روی آورند و از فواید آن بهره مند شوند. به خاطر داشته باشید که مصرف برخی داروها مانندداروهای فشارخون قبل از ورود به سونا ممکن است عوارض جانبی جدی برای فرد به همراه داشته باشد.

مصرف الکل قبل از سونا اکیداً ممنوع
مصرف مشروبات الکلی از بدترین دشمنانی است که می تواند وجود داشته باشد، چرا که افت فشار خون را تشدید می کند و باعث بروز مشکلاتی نظیر اختلال در ضربان قلب و درنتیجه ایست قلبی می شود. بنابراین ممنوعیت نوشیدن الکل از ابتدایی ترین و اصلی ترین موارد قبل از ورود به سونا است!

آیا سونا لاغر میکند؟
برخلاف تصورات عامه، سونا رفتن منظم باعث لاغری نمی شود. این درست است که استفاده از سونا  آب بدن را ( و نه چربی را) به شکل عرق کاهش می دهد، اما این مایعات از دست رفته سریعاً با نوشیدن آب دوباره جذب بدن می شوند.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 18 / 4برچسب:, ] [ 17:6 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

 

 

عضو پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بلوغ زودرس باعث می شود فرآیند رشد زودتر متوقف شود و در نهایت طول قد افرادی که دچار بلوغ زودرس می شوند، کوتاه بماند.

محمدرضا مهاجری تهرانی در گفت وگو با فارس ضمن تشریح عوامل بلوغ گفت: در بلوغ زودرس، پیدا شدن صفات ثانویه در پسرها زودتر از ۹ سالگی و دخترها کمتر از ۸ سالگی است. آشکار نشدن علائم بلوغ در پسرها تا ۱۴سالگی و در دخترها تا ۱۳سالگی را بلوغ دیررس می خوانیم که عوامل این دو مورد باید بررسی و درمان شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بلوغ تحت تأثیر ترشحات هورمون های غده هیپوفیز است. این غده نیز تحت تاثیر مغز یا غده هیپوتالاموس است. ساعت بیولوژیک بدن به نحوی تنظیم شده که حوالی سن بلوغ فعال می شود و هورمون هایی ترشح می کند که باعث می شود غدد جنسی وارد دوران بلوغ شوند و ما صفات ثانویه را بعد از بلوغ در دختران و پسران شاهد باشیم.

وی شناسایی شرایط زمینه ای بلوغ زودرس و دیررس را مهم ارزیابی کرد و افزود: شرایط متفاوتی باعث ایجاد اختلال در تنظیم سن بلوغ می شود که از دلایل عمده آن می توان به بیماری های هورمونی، بیماری های غدد هیپوفیز، هیپوتالاموس، کم کاری غده تیروئید یا ترشحات و فعالیت زودهنگام غدد جنسی اشاره کرد.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

[ شنبه 16 / 4برچسب:, ] [ 20:21 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

3 موز بخورید، سکته نکنید!

خوردن 3 عدد موز در روز شما را در برابر سكته مغزي واكسينه مي‌كند.

پزشكان انگليسي و ايتاليايي دريك مطالعه مشترك دريافتند كه خوردن 3 عدد موز در روز شما را در برابر سكته مغزي واكسينه مي‌كند.

به گزارش ايسنا، اين پزشكان در آزمايشات جديد خود متوجه شدند كه خوردن يك عدد
موز همراه با صبحانه، يك عدد با ناهار و يك موز ديگر به هنگام عصر پتاسيم مورد نياز بدن شما را تامين كرده و به همين دليل احتمال تشكيل لخته‌هاي خوني در مغز را تا حدود 21 درصد كاهش مي‌دهد.

اين يافته تاييد مي‌كند كه پيشگيري از هزاران مورد
سكته مغزي با مصرف ساير مواد غذايي غني از پتاسيم مثل اسفناج، مغز خشكبار، شير، ماهي و عدس امكانپذير ست.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، در اين مطالعه پزشكان اطلاعات حاصل از 11 بررسي مختلف را مورد بازبيني و تجزيه و تحليل قرار دادند. اين آزمايشات تاييد كرد كه مصرف حدود 1600 ميلي گرم پتاسيم در روز كافي است تا خطر احتمال
سكته مغزي
را بيش از يك پنجم كاهش دهد.

اين يافته حاصل مطالعات متخصصان دانشگاه وارويك در انگليس و دانشگاه ناپلس در ايتاليا است و شرح آن در مجله كالج كارديولوژي آمريكا به چاپ رسيده است.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

 

[ شنبه 16 / 4برچسب:, ] [ 20:2 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]



 


هوا بس ناجوانمردانه گرم است، چه چيزي خيلي مي‌چسبد؟ با يك ليوان آبميوه خنك خوشمزه چطوريد؟ در ويترين مغازه‌هاي آبميوه‌فروشي و دريخچال سوپرماركت‌ها انواع و اقسام آبميوه‌هاي تگري در انتظار شما هستند اما چه آبميوه‌اي بهتر است؟ بعضي آبميوه‌ها اگر درست تهيه شوند سرشار از ويتامين هستند اما بعضي از آبميوه‌ها نيز هيچ فايده‌اي ندارند و حتي مي‌توانند مضر هم باشند. اين راهنمايي است براي شما كه آبميوه‌هاي مناسب مصرف كنيد.

 



 

بهترين گزينه در دسترس


بارها و بارها شنيده‌ايد بايد سبزي‌ها را در رژيم غذايي خود جاي دهيد، اما احتمالا براي درنظر گرفتن جاي ثابت در بشقاب‌تان براي سبزي‌ها، مشكل داريد. خب، بهترين كار اين است كه آب سبزي‌ها را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد. ليكوين موجود در آب گوجه‌فرنگي مي‌تواند احتمال ابتلاي شما به سرطان پروستات را كم كند. آب چغندر هم احتمالا مي‌تواند فشارخون بالا را كاهش دهد. آب سبزي‌هاي تازه سبزرنگ هم غني از فيبر هستند و مي‌توانند گزينه بسيارخوبي براي رژيم غذايي شما باشند كه احساس گرسنگي شما را كاهش دهند و به كم كردن وزن شما كمك كنند. تازه همه اين فوايد همراه اين است كه ضرري هم متوجه شما نخواهد شد زيرا آب سبزي‌ها عاري از قند است و كالري كمي هم دارد و براي همين مي‌توان آن را بهترين گزينه‌ها ميان آبميوه‌ها دانست.

 



 

معجون يعني مشكل


با شنيدن اسم «معجون» گوش به زنگ باشيد. واقعيت اين است كه خيلي از اين معجون‌ها، مقدار كمي آبميوه واقعي در خود دارند و بيشترين تركيبات داخل آن‌ها آب و شكر است، به‌خصوص محلول‌هاي قندي (قند فروكتوزي) . اين نوشيدني‌ها درواقع هيچ خاصيتي ندارند و از آن‌جايي كه پركالري و بسيار هم شيرين هستند براي بدن مضرند و مواد مفيد هم در آن‌ها بسيار كم است. تحقيقات نشان داده مصرف اين نوشيدني‌ها در كودكان خطر چاقي و مشكلات مرتبط با آن را در كودكان بالا مي‌برد.

 



از قديم گفته شده كه آب انگور و سركه انگور براي قلب مفيد هستند. آب انگور قرمز پر از آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي است (به‌خصوص فلانوئيدها و رزوانرول)، خوبي آب انگور اين است كه در طريقه صحيح درست كردن آن از همه چيز انگور يعني پوسته و دانه استفاده شود.

 



 

بي‌خيال قند شويد


اين روزها تبليغات زيادي روي آبميوه‌هاي خالص بدون افزودني و بدون شيرين‌كننده‌ها وجود دارد. خب همه مي‌دانند كه اين آبميوه‌ها غني از ويتامين‌ها و آنتي‌اكسيدا‌ن‌هايي هستند كه بدن را از بسياري از بيماري‌ها مصون نگه مي‌دارند. اما مي‌دانيد مشكل چيست؟ خود اين آبميوه‌ها هم حتي بدون اضافه كردن شكر، مي‌توانند بسيار شيرين باشند و حتي پركالري، يك ليوان آب سيب خالص به اندازه يك تخته شكلات قند دارد. براي همين است كه برخي متخصصان مي‌گويند مصرف آب‌ميوه خالص را به يك بار در روز محدود كنيد.

 




 
بهترين گزينه، سرخ سرخ


اگر مي‌خواهيد روزي فقط يك ليوان آبميوه بخوريد، بهتر است، از بهترين گزينه‌ها شروع كنيد. پس بدانيد، هر جرعه از هر آبميوه چه  مواد غذايي را در خود دارد. به نظر مي‌رسد، آب انار در صدر اين فهرست قرار مي‌گيرد. درست است، آب انار طبيعي هم كالري و هم قند بالايي دارد اما غني از آنتي‌اكسيدان است. ثابت شده است، آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در انار باعث حفظ عملكرد مناسب سلول‌هاي مغز مي‌شوند و با سرطان مي‌جنگند. برخي مطالعات نشان داده، 100 سي‌سي از آب انار روزانه مي‌تواند بدن را در مقابل سرطان پروستات محافظت كند.

 



 

اگر مغزتان را دوست داريد


بلوبري از ميوه‌هايي است كه به تازگي محبوب شده است. تحقيقات هم نشان داده، مواد موجود در بلوبري مي‌توانند سلامت مغز را حفظ كنند. درمطالعه‌اي در اسكاتلند محققان تاثير آب بلوبري روي حافظه را در افراد مسن بالاي 70 سال كه حافظه‌شان به دليل روند پيرشدن دچار مشكل شده بودند مورد بررسي قرار دادند. در اين مطالعه مشخص شد، افرادي كه هر روز براي 12 هفته 2و نيم ليوان آب بلوبري خورده بودند در مباحث يادگيري، به خاطر سپردن و تست‌هاي عملكرد ذهني بسيار بهتر از گروه ديگر بودند. پس اگر مغزتان را دوست داريد آب بلوبري بنوشيد.

 



 

قبل از ورزش بنوشيد


گيلاس ميوه خوشمزه‌اي است ولي خوردن آب گيلاس خيلي معمول نيست، اما يادتان باشد، خوردن يك ليوان آب گيلاس كلي آنتي‌اكسيدان به بدن شما خواهد رساند، درضمن آب گيلاس غني از مواد ضدالتهابي است. در يك مطالعه در نروژ هم نشان داده شده كه خوردن يك ليوان آب گيلاس قبل و بعد از ورزش كردن مي‌تواند دردهاي عضلاني شما پس از انجام تمرينات سنگين ورزشي را كاهش دهد.

 




 

 آب پرتقال پر از ويتامين C است و خوردن آن سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. درضمن، خيلي از آب پرتقال‌هاي موجود در بازار كلسيم اضافه شده و ويتامين D هم دارند و متخصصان تغذيه خوردن آن‌ها را براي سلامت استخوان‌ها توصيه مي‌كنند

 



اگر فقرآهن داريد


آب آلوي سياه هم از آن آبميوه‌هاي عالي است كه نبايد آن را از دست بدهيد. از قديم مردم باتجربه به اين نكته رسيده بودند كه مصرف آلو مي‌تواند يبوست را برطرف كند. كاركرد اين ميوه هم به دليل اين است كه غني از فيبر و در عين حال غني از ماده سوربيتول است كه يك مسهل طبيعي است. اما اين را هم بدانيد كه آب آلو غني از آنتي‌اكسيدان، آهن و پتاسيم نيز هست.


 



 

محبو‌ب‌ترين


خيلي‌ها با شنيدن اسم «‌آبميوه» به ياد «آب پرتقال» مي‌افتند. خب، آيا آب پرتقال ارزش اين همه محبوبيت را دارد؟ خبر خوب اين است كه آب پرتقال پر از ويتامين C است و خوردن آن سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. درضمن، خيلي از آب پرتقال‌هاي موجود در بازار كلسيم اضافه شده و ويتامين D هم دارند و متخصصان تغذيه خوردن آن‌ها را براي سلامت استخوان‌ها توصيه مي‌كنند. آب پرتقال طبيعي از آب پرتقال‌ مصنوعي قند و كالري كمتري هم دارد.

 



 

يك ليوان در روز


خيلي از بچه‌ها آبميوه دوست دارند و اين بعضي از والدين را نگران مي‌كند كه آيا ممكن است بچه‌هاي‌شان بيش از حد آبميوه بخورند يا نه. به‌تازگي انجمن متخصصان اطفال آمريكا در اين زمينه توصيه كرده است كه كودكان زير 6 سال بيشتر از 100 تا 200 سي‌سي در روز آبميوه مصرف نكنند. اين ميزان براي كودكان و نوجوانان بين 7 تا 18 سال بين 250 تا 350 سي‌سي است. اگر كودك شما اصرار مي‌كند كه آبميوه بخورد آبميوه او را با آب مخلوط كنيد و در اين صورت مي‌توانيد روزي 2 يا 3 ليوان آبميوه همراه با آب به كودك‌تان بدهيد.


 




 
خود ميوه يا آبميوه


متخصصان تغذيه مي‌گويند؛ خوردن آبميوه راهكار مناسبي براي رساندن مواد غذايي به بدن شماست اما يادتان باشد در موارد بسياري خوردن خود ميوه‌ها از آب آن‌ها بهتر است. گوشت و پالپ ميوه‌ها خاصيت‌هاي زيادي دارند كه نبايد آن‌ها را دست‌كم گرفت. 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ دو شنبه 11 / 4برچسب:, ] [ 23:29 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

Picture of Chips with salt and vinegar - Free Pictures - FreeFoto.com


نتايج تحقيقات دانشمندان استراليايي نشان داده است كه مصرف زياد سيب زميني توسط زنان باردار خطر ابتلا به ديابت نوع اول را در فرزندان افزايش مي دهد

پژوهشگران موسسه بين المللي ديابت در ملبورن معتقدند كه ماده سمي بافيلومايسين كه در سيب زميني و ديگر سبزيجات ريشه اي يافت مي‌شود مي تواند در كودكاني كه زمينه ابتلا به ديابت نوع اول را دارند باعث بروز اين بيماري شود



فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 3برچسب:, ] [ 22:20 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

تغذیه مناسب با میزان کافی ید که می تواند با مصرف انواع ماهیها، میگو و دیگر آبزیان و همچنین مقدار توصیه شده نمک یددار تصفیه تامین شود، ضامن سلامت جنین و مادر باردار است.

تغییرات عملکرد تیروئید در بارداری

بارداری طبیعی منجر به یکسری تغییرات فیزیولوژیک و هورمونی می شود که بر عملکرد تیروئید تأثیر میگذارند. بهمین دلیل تفسیر نتایج آزمایش تیروئید یک خانم حامله باید با دقت صورت پذیرد.

اندازه تیروئید نیز در یک بارداری طبیعی، بخصوص در مناطقی که ساکنین آن با کمبود ید روبرو هستند، ممکن است به انداره 10 تا 15 درصد بزرگ‌تر از حد طبیعی شود.  اما معمولأ این بزرگی تیروئید در معاینه بیمار واضح نیست ولی گاهی ممکن است بصورت گواتر در ناحیه جلوی گردن مشاهده شود.

ارتباط عملکرد تیروئید مادر و جنین در دوران بارداری چگونه است؟

در طی سه ماه اول بارداری، جنین کاملأ وابسته به هورمونهای تیروئید مادر است که از جفت عبور نموده و به جنین می‌رسند. پس از پایان سه ماه اول بارداری غده تیروئید جنین فعالیت خود را شروع نموده و هورمون تیروئید تولید می‌کند. از این زمان تا پایان بارداری جنین برای تولید هورمون تیروئید نیاز به ید دارد که باید از طریق مادر به او برسد.

 

pregnant-woman-sleepingمنبع:http://midwifery.blogfa.com

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 3برچسب:, ] [ 21:51 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

حقایقی جالب و خواندنی در مورد کوکاکولا

 

 

بخونید ببینید چی میخورین و خبر ندارین!

 

 

 

 

 

 

منبع:http://nutrition87shiraz.blogfa.com

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ سه شنبه 22 / 3برچسب:, ] [ 2:2 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

به گزارش خبر گزاری رویترز، گروهی از متخصصان فنلاندی، دانمارکی و فرانسوی در بررسی های جدید خود به این نتایج دست یافتند و حاصل بررسی های خود را در مجله ((تولید مثل انسانی)) منتشر کرده اند. با توجه به نتایج به دست آمده مادران باردار در زمینه استفاده از این داروها باید حتماً تحت مشاوره قرار بگیرند. زنان باردار حتی برای مصرف همین داروهای معمولی و متداول هم باید حتماً با پزشک خود مشورت کنند.

 

متخصصان زنان و مامایی تأکید کردند که مصرف مسکن های خفیف در دوران بارداری روی توان تولید مثل نوزادان پسر تأثیر نامطلوبی بر جای می گذارد.

مادرانی که در دوران بارداری شان از داروهای مسکن خفیف مثل آسپرین و ایبوبروفن استفاده می کنند، به میزان زیادی خطر بروز اختلالات تولید مثلی را در نوزادان پسر خود افزایش می دهند. مادرانی که از این ترکیب داروها مصرف می کنند، احتمال زیادی دارد پسرانی بدنیا بیاورند که به اختلالات تولید مثلی در اعضای تناسلی مبتلا باشند. این کودکان پسر در سنین بالاتر حتی ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان اعضای تولید مثلی قرار بگیرند.

منبع:http://eslaminia.persianblog.ir

[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 18:39 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

وَبا بیماری است که از طریق آب توسط باکتری ویبریو کلرا ایجاد می‌شود. این بیماری در گذشته در ایران

به نام مرگامرگی خوانده می‌شده‌است. این باکتری با نوشیدن آب آلوده یا خوردن ماهی نپخته یا

خوردن صدف‌ها وارد بدن می‌شود. در ایران بیشترین راه انتقال وبا، سبزی‌های آلوده‌است. سبزی‌هایی

که در هنگام کاشته شدن با کود انسانی (پساب) تغذیه می‌شوند دارای بیشترین آلودگی هستند. وبا

در طول تاریخ هفت بار همه‌گیری جهان‌گستر داشته‌است. در قرن نوزدهم چندین بار در اروپا همه‌گیر

شد اما امروزه وبا بیشتر در کشورهای جهان سوم به علت وضعیت ناسالم و غیر بهداشتی آبهای

آشامیدنی دیده می‌شود.

 

 

 

منابع: 

http://www.senmerv.com

 

http://daneshnameh.roshd.ir

 

http://fa.wikipedia.org

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 


ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 15:20 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

بیماری دیابت چیست؟

 

 

 

 

مرض قند یا دیابت شیرین یک اختلال سوخت و سازی در بدن است. بدین صورت که سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل قندها کاهش می‌یابد. از اینرو قند خون افزایش می‌یابد.در واقع دیابت یک بیماری است که در آن بدن دچار کمبود انسولین است یا انسولین تولیدی را به درستی مصرف نمی‌کند .انسولین یک هورمون است که برای تبدیل شکر ونشاسته ودیگر غذاها به انرژی مورد نیاز فعالیت‌های روزانه در سلول‌های بدن ضروری ومورد نیاز است.

 

منابع:

 

 

http://fa.wikipedia.org

http://publicrelations.tums.ac.ir

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

 

 

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 / 3برچسب:, ] [ 15:11 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

آيا مصرف روزانه يک يا دو يا ده قرص ويتامين ، مواد معدني و يا ساير مکمل ها صحيح است ؟

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

منبع:بخش سلامت : Islamic Republic of Iran Broadcasting Website   -   www.irib.ir

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ شنبه 19 / 3برچسب:, ] [ 12:28 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

ترک موز برای دختر دار شدن

زناني كه قصد بارداري دارند و ترجيح مي‌دهند فرزندشان دختر باشد بايد مصرف مواد غذايي غني از سديم و پتاسيم مثل زيتون‌ها، ماهي دودي، پنير آبي، سيب زميني، گوشتهاي فرآوري شده، نان و پاستا را كاهش داده و در عوض روي مواد غذايي غني از كلسيم و منزيم متمركز شوند.

 پژوهشگران مي‌گويند: اگر مي‌خواهيد صاحب فرزند دختر بشويد مصرف نمك و موز را ترك كنيد و در عوض به رژيم غذايي خود لوبيا و پنير سفت را اضافه كنيد. 

محققان دانشگاه ماستريچ در هلند در اين پژوهش دريافته‌اند: زناني كه قصد بارداري دارند و ترجيح مي‌دهند فرزندشان دختر باشد بايد مصرف مواد غذايي غني از سديم و پتاسيم مثل زيتون‌ها، ماهي دودي، پنير آبي، سيب زميني، گوشتهاي فرآوري شده، نان و پاستا را كاهش داده و در عوض روي مواد غذايي غني از كلسيم و منزيم متمركز شوند.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، مواد غذايي حاوي مقادير بالاي كلسيم شامل ماست، پنير سفت، ماهي آزاد كنسروي، اسفناج، بادام،‌ جو، كلم بروكلي و پرتقال هستند. همچنين حبوبات مثل لوبيا و غلات سبوس‌دار حاوي مقادير زيادي منيزيم هستند.


اين محققان تاكيد كردند كه رژيم غذايي پدر هيچ تاثيري روي جنسيت كودك ندارد.

پژوهشگران در اين تحقيق 5 ساله 172 زن اروپاي غربي از 23 ساله تا 42 ساله را تحت مطالعه و بررسي قرار دادند و به اين نتايج علمي دست يافته‌اند.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ شنبه 19 / 3برچسب:, ] [ 11:46 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]


ناهنجاری ها و بیماری های پستان   

 

 

 

 

دو نوع اصلی ناهنجاری نوک پستان وجود دارد...

Breast Cancer With and Without the Presence of Fibrocystic Breast Disease
More Like ThisAdd To Lightbox exh
منبعhttp://sangysa.persianblog.ir

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

پستانها در تحریک  جنسی نقش دارند ، اما عملکرد اصلی آنها تولید شیر و تغذیه به نوزاد تازه متولد است . تغییرات هورمونی در اواخر حاملگی موجب تحریک تولید شیر در غددی که لوبول  Lobules ) ) نامیده می شوند می گردد و...

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ شنبه 19 / 3برچسب:, ] [ 10:15 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

اتحادیه پژوهش‌های مغزی آمریکا می‌گوید برای حفظ سلامت مغز و جلوگیری از نقصان شناختی که با افزایش سن رخ می‌دهد،کارهای زیادی می‌توان انجام داد که باید بخشی از برنامه تناسب کلی اندام‌ها باشد.

این اتحادیه این ده اقدام را برای بهبود سلامت مغز توصیه می‌کند:

some brain areas


 

 

 

 

 

 

 

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ شنبه 19 / 3برچسب:, ] [ 10:8 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]



 

 

برای افراد با سن 12-18 نیاز روزانه کلسیم 1300 میلی گرم و برای بزرگسالان

 

 

1000 میلی گرم روزانه است. غنی ترین منبع کلسیم لبنیات است .

 

 

226 گرم شیر 300 میلی گرم کلسیم و 56 گرم پنیر 530 میلی گرم کلسیم و 170

 

 

گرم ماست 300 میلی گرم کلسیم دارد.

 

 

خوردن غذاهای حاوی کلسیم زیاد در جوانی خیلی با اهمیت است چون فقط تا سن

 

 

30 سالگی بافت استخوانی ساخته می شود و کلسیم مورد نیاز برای سال های

آینده ذخیره می گردد.

 

منبع:http://www.mid-wife.ir

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ شنبه 19 / 3برچسب:, ] [ 8:54 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

کورت

عوامل خطر:

سن پایین در زمان اولین نزدیکی جنسی(کمتر از 16سالگی)

داشتن شرکای جنسی متعدد

مصرف سیگار

پاریته (تعداد زایمان)زیاد

پایین بودن سطح اجتماعی-اقتصادی

نژاد

عامل:

ویروس پاپیلومای انسانی

علایم:

ترشح بد بوی واژینال

کاهش وزن

اروپاتی انسدادی

خونریزی واژینال به اشکال :

  • خونریزی بعد از نزدیکی
  • خونریزی بعد از یائسگی
  • خونریزی نامنظم شامل:

خونریزی در بین دوره های قاعدگی

خونریزی قاعدگی که بیش از حد معمول طول می کشد

خونریزی قاعدگی که حجم آن بیشتر از حالات عادی است

منبع:http://khhoseini.blogfa.com

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ شنبه 19 / 3برچسب:, ] [ 8:29 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

پژوهشگران دانمارکی بین عوارض مرتبط با ازدیاد فشار خون در دوران بارداری مادران با ضعف قدرت تفکر در فرزندان آنها در دوران بزرگسالی ارتباطی را کشف کرده اند.   

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رویترز  ،  این مطالعه نشان می دهد عوارض ناشی از فشار خون بالا در دوران بارداری با قدرت استدلال، بصیرت و ادراک ضعیف تر در دوران جوانی کودک ارتباط دارد.
محققان بیمارستان دانشگاهی “آرهوس” در این مطالعه، آزمون های هوش بیش از ۱۷ هزار مرد جوانی را که برای ورود به ارتش تحت آزمایش قرار گرفته بودند، مقایسه کردند.
محققان در مجله “همه گیر شناسی” گزارش دادند: حدود ۱۵ درصد از این افراد که در ۱۹ سالگی مورد آزمایش قرار گرفته بودند، قدرت تفکر ضعیفی داشتند و بهره هوشی آنها زیر ۸۵ بود.
مادران حدود ۵ درصد از این افراد، در دوران بارداری فشار خون بالای ۹۰/۱۴۰ داشتند یا پروتئین در ادرار آنها مشاهده شد و یا به تورم دست و پا دچار بودند.
تمام این عوارض، علائم بیماری خطرناک “مسمومیت حاملگی” است.
در این مطالعه دیده شد که ضعف قدرت تفکر در مردانی که مادرانشان هر یک از این علایم را در دوران بارداری داشته اند، شایعتر است.
حدود ۱۹ درصد از مردانی که مادرانشان برخی از علائم مسمومیت حاملگی داشتند، از قدرت تفکر ضعیف تری برخوردار بودند .
این در حالی است که تنها ۱۵ درصد از مردانی که مادرانشان این علایم را نداشتند، قدرت تفکر ضعیف تری داشتند.
مشروح این مطالعه در شماره ۱۵ اکتبر ۲۰۰۹ ، مجله آمریکایی “همه گیرشناسی” منتشر شده است.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

 

[ شنبه 19 / 3برچسب:, ] [ 8:26 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

آسم

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  محققان دانشگاه آدلاید با بررسی عادات غذایی، سبک زندگی و مصرف اسید فولیک در ۵۰۰ زن باردار دریافتند مادرانی که در ماههای پایانی بارداری خود از مکملهای اسید فولیک استفاده می کنند ۲۶ درصد بیشتر در خطر داشتن کودکانی که در اولین سالهای زندگی از آسم آلرژیک رنج می برند قرار دارند.

محققان در این خصوص اظهار داشتند: “فکر می کنیم این اولین تحقیق بر روی انسان باشد که نشان می دهد افزایش مصرف اسید فولیک در مدت آخرین ماههای بارداری تا حد قابل ملاحظه ای خطر آسم آلرژیک را در کودکان با سن سه سال و نیم افزایش می دهد.”

این درحالی است که هیچ ارتباطی میان مصرف اسید فولیک قبل و در سه ماهه اول بارداری مادر و بروز آسم در کودکان دیده نشده است.

براساس گزارش گاردین، مصرف مکملهای ویتامینی اسید فولیک در مدت سه ماهه اول بارداری و در ماه قبل از آن می تواند از خطر بروز نقص در لوله عصبی جنین پیشگیری کند.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

این درحالی است که بنابر نظر این دانشمندان، مصرف این مکملها در ماههای پایانی بارداری مضر است.

لازم به ذکر است اسید فولیک به جلوگیری از نواقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا و آنسفالی که وقتی بخشی از لوله عصبی که بعدا به طناب نخاعی و مغز تکامل می یابد ، بسته نمی شود روی می دهند کمک می کند.
بسته شدن این لوله حدود ۲۴ روز پس از لقاح روی می دهد و این زمانی است که زن از بارداری بی اطلاع است.
اسپینا بیفیدا منجر به درجات متغیر فلجی اندام های تحتانی و در بسیاری از افراد ناتوانی های یادگیری می شود.
اسید فولیک نقش مهمی هم در جلوگیری از نواقص مادرزادی ، کم وزنی بهنگام تولد ، بیماری های مزمن مانند سرطان ، افسردگی، زوال ذهنی و پوکی استخوان دارد.
سازمان های بهداشتی توصیه می کنند زنان روزانه علاوه بر مصرف غذاهای حاوی فولات مکمل های اسید فولیک ۰٫۴ میلی گرمی دریافت کنند.
دریافت اسید فولیک به تنهایی یا همراه با مولتی ویتامین ها پیش از آغاز بارداری و در مراحل اولیه آن احتمال نواقص لوله عصبی را ۴۰ تا ۸۰ درصد کاهش می دهد .

مصرف اسید فولیک با تاثیر بر سیستم عصبی و کاهش نسبی خستگی نیز به افراد کمک می کند. همچنین مشخص شده مصرف اسید فولیک موجب تقویت حافظه و عملکرد مغزی بهتر در سالمندان می شود.

با توجه به اهمیت دستگاه عصبی در عملکرد مغز متخصصان معتقدند مصرف اسید فولیک با تاثیر بر سیستم عصبی موجب کارایی بهتر فعالیت های مغزی و حافظه در افراد میانسال و کهنسال می شود. به همین دلیل متخصصان به مادران باردار توصیه می کنند که مصرف اسیدفولیک را در برنامه خود قرار دهند تا رشته های عصبی و ستون مهره ها و نخاع جنین بهتر تشکیل شوند و در آینده با مشکلات عصبی مواجه نشوند.

همچنین محققان با بررسی وضع  ۳۵ هزار خانم باردار که یک سال پیش از بارداری، اسید فولیک مصرف می کردند، متوجه شدند آنها ۵۰  درصد، کمتر از بقیه خانم ها در معرض خطر زایمان زودرس قرار دارند.

حتی در صورت زایمان زودهنگام نیز، درصد زنده ماندن نوزادان آنها بیشتر است.

دانشمندان کانادایی هم از سال ۱۹۹۰  تا کنون با بررسی وضع سلامت قلب یک میلیون و ۳۰۰ هزار نوزاد دریافتند که از سال ۱۹۹۸ که غذای ویژه حاوی اسید فولیک برای مادران باردار در کشور وارد بازار شده تعداد نوزادان با  نارسایی قلبی هم  کاهش یافته است.

اسید فولیک یا ویتامین B9  در سبزی های تازه و جگر وجود دارد.

این ویتامین برای درمان کم خونی مفید است و مانع اضافه وزن می شود.

زنان باید برای جلوگیری از بیماری های خطرناکی مانند رشد ناکافی مغز و نخاع پیش از بارداری، به میزان کافی از این ماده مصرف کنند.

سازمان های بهداشتی به مردم توصیه می کنند، روزانه ۴۰۰  تا ۸۰۰  گرم اسید فولیک مصرف کنند.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

 

[ شنبه 19 / 3برچسب:, ] [ 8:23 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

                                                                          

از پرنده‌ها گرفته تا انسان‌ها، در جوامع تک‌همسری، بسیاری از ماده‌ها همسر جذابی پیدا نمی‌کنند. داشتن یک همسر غیرجذاب آن‌قدر

استرس را بالا می‌برد که ممکن است دست به خیانت بزند یا رابطه را به هم بزند.

منبع:خبر آنلاین

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ جمعه 18 / 3برچسب:, ] [ 16:8 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

Baby sleep mode

 

 

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زاید را دفع کند. برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد.

 

 

 

 

• ساعت ۹ تا ۱۱ شب:

 

 

زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیرضروری که این عملیات توسط آنتی‌اکسیدان‌ها انجام می‌شود.

 

در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته‌اید.

 

 

• ساعت ۱۱ تا ۱ شب:

 

 

 

 

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ جمعه 18 / 3برچسب:, ] [ 16:1 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

پروستات چیست؟

پروستات غده ی كوچكی است كه پائینتر از مثانه قرار گرفته و قسمت ابتدایی پیشابراه را احاطه كرده است. پیشابراه مجرایی است كه ادرار را از مثانه به طرف خارج از بدن هدایت می‌كند. این غده در زیر مثانه و در محل خروج ادرار از آن و نیز در جلوی راست روده قرار دارد. پروستات طبیعی در معاینه قوام نرم دارد و فاقد توده است. این غده كه اعمال مختلفی انجام می‌دهد از دو قسمت تشكیل شده كه توسط یك لایه ی بافتی پوشیده شده‌اند.

 

پروستات چه كاری انجام می‌دهد؟

 

یكی از كارهای پروستات كمك به كنترل ادرار، با وارد كردن فشار به قسمت ابتدایی پیشابراه است. همچنین پروستات، مایعی ترشح می‌كند كه سلولهای جنسی مرد، یا اسپرمها را فعال نگه می‌دارد. این مایع پیشابراه را مرطوب و لغزنده می‌كند. این مایع ماهیت قلیایی داشته و نیز مواد مغذی‌ای دارد كه برای فعال باقی ماندن اسپرمها، لازم است. اعمالی كه پروستات انجام می‌دهد، نشان می‌دهد كه اگرچه بدون پروستات، تقریبا مردان نابارور هستند اما نبود آن نیز تاثیر چندانی در زندگی فرد ندارد.

 

 

 

 

منبع:hooshbaranejavan.blogfa.com

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

علائم بیماریهای پروستات كدامند؟

* مشكل در ادرار كردن، احساس فوریت و یا تكرر ادرار.

* خون در ادرار و یا مایعات دستگاه تناسلی.

* سوزش ادرار یا ادرار دردناك.

* مشكل در فعالیت جنسی طبیعی.

* سفتی و درد متناوب در پایین كمر، لگن یا بالای رانها.

* بند آمدن ادرار یا قطره قطره آمدن ادرار.

چه بیماریهایی پروستات را درگیر می‌كند؟

سه گروه بیماری پروستات را تحت تاثیر قرار می‌دهد:

* بزرگ شدن خوش خیم پروستات

* التهاب پروستات یا پروستاتیت

* سرطان پروستات، كه یك سوم مردان را تهدید می‌كند.

بزرگ‌شدن خوش خیم پروستات چیست؟

در مردان جوان، پروستات تقریبا به اندازه‌ی یك گردو است. با افزایش سن اندازه‌ی این غده نیز افزایش می‌یابد. به این افزایش اندازه، بزرگ شدن خوش خیم پروستات BPH)) گفته می‌شود.

از چه زمانی آغاز می‌شود؟

این فرایند از 30 سالگی شروع می‌شود و اغلب موارد بعد از 50 سالگی علائم پدیدار می‌شوند. بزرگ شدن پروستات كه بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود علائمی ‌ایجاد می‌كند.

چه علائمی ‌ایجاد می‌كند؟

پروستاتی كه بزرگ شده‌است می‌تواند به قسمت خروجی مثانه و به ابتدای پیشابراه فشار وارد كند. این اتفاق منجر به ایجاد مشكلاتی در ادرار كردن می‌شود. جریان ادرار آهسته‌شده و تكرر ادرار ایجاد می‌شود كه به خصوص بیشتر در شبها رخ می‌دهد. ممكن است احتباس ادراری روی دهد. مشكلات جدی‌تری مانند عفونت مجاری ادراری و یا انسداد كامل پیشابراه و آسیب به كلیه‌ها نیز در مواردی ممكن است ایجاد شود.

شیوع آن چقدر است؟

این بیماری بسیار شایع است. نیمی‌از مردانی كه بالای 50 سال دارند علائمی‌از بزرگی پروستات را نشان می‌دهند اما 10% آنان به مداخلات دارویی و جراحی نیاز پیدا می‌كنند. بزرگی پروستات با معایناتی كه پزشك انجام می‌دهد تشخیص داده می‌شود.

آیا این بیماری با سرطان ارتباطی دارد؟

نه. این بیماری كاملا خوش‌خیم است و ارتباطی با سرطان پروستات ندارد.

التهاب پروستات چیست؟

این بیماری بیشتر در مردان جوان تا میانسال رخ می‌دهد. متناوباً درد ایجاد می‌شود و تشخیص آن به دلیل اینكه علائم، در افراد مختلف متفاوت است، مشكل است. ممكن است در هنگام ادرار كردن سوزش یا درد ایجاد شود و مثانه كاملاً خالی نشود كه این علائم در بیماریهای دیگر نیز دیده می‌شود. 10تا 12 درصد از مردان این علائم را تجربه می‌كنند.

سرطان پروستات چیست؟

سرطان پروستات، رشد بدخیم سلولهای پروستات است كه معمولاً آهسته و در درون پروستات در طی سالها رشد می‌كند و در این مدت علائم كمی ‌ایجاد می‌كند. اما به مرور زمان به بیرون از پروستات گسترش می‌یابد. ممكن است به بافتهای دورتر مانند استخوانها، ریه‌ها و كبد نیز دست‌اندازی كند. علائم و نشانه‌ها به میزان پیشرفت بیماری بستگی دارد. این بیماری شایعترین بدخیمی‌منجر به مرگ، بعد از سرطان ریه است.

عوامل مستعد كننده عبارتند از:

* سن، بیش از 70% مردان مبتلا، بالای 65 سال دارند.

* رژیم غذایی

* عوامل ژنتیکی، در واقع اگر اقوام نزدیك فرد مبتلا باشند خطر ابتلا افزایش می‌یابد.

پیشگیری از سرطان پروستات

1_ به مردان بالای 40 سال برای غربالگری این بیماری، سالیانه آزمایش‌( PSA ‌از طریق آزمایش خون) و معاینه توسط پزشک توصیه می‌گردد.

2 _ رعایت رژیم غذایی : بر اساس تحقیقات اخیر دیده‌شده‌است که مصرف بعضی از مواد غذایی مانند سلنیوم، ویتامین D، سویا، چای سبز، لیکوپن (ماده موجود در گوجه فرنگی ) در پیشگیری و حتی کاهش رشد این تومور موثر بوده است.

 

همچنین عدم مصرف بعضی غذاها مانند موادی قندی و نشاسته‌ای و چربیها به خصوص LDL یا همان چربی مضر، جهت پیشگیری در ابتلاء این بیماری توصیه می‌گردد.

[ پنج شنبه 17 / 3برچسب:, ] [ 3:36 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

فواید و مضرات زایمان سزارین

در سال‌های اخیر مادران بیشتر ترجیح می‌دهند از روش سزارین برای زایمان استفاده کنند و ...


این مساله تا حدی پیش رفته که آمار سزارین در ایران 4 برابر استاندارد جهانی است و کارشناسان درباره روند رو به رشد آن هشدار می‌دهند. از سوی دیگر مادران نیز به دلیل نداشتن آگاهی کافی نسبت به زایمان طبیعی و سزارین به اشتباه رو به سزارین می‌آورند.

بارداری و زایمان قسمت مهمی از زندگی خانم‌هاست و تاثیر قابل ملاحظه ای بر زندگی آنها دارد. بنابراین تصمیم‌گیری در مورد آن هم مهم و قابل توجه است. پس این سوال که چه روشی برای زایمان بهتر است، همیشه برای آنان مطرح خواهد بود. اما باید با اطلاعات صحیح و با توجه به نظر پزشک معالج نسبت به انتخاب روش مناسب اقدام کرد.

دکتر ثریا عالمی ، متخصص و جراح زنان و زایمان در مورد انتخاب روش مناسب زایمان می‌گوید: خانم‌ها اطلاعات متفاوت و متنوعی درباره این مطلب دریافت می‌کنند. اما آنها ممکن است به اشتباه از عوارض زایمان طبیعی نکاتی بشنوند و به سزارین روی آورند.

وی می‌افزاید: از طرف دیگر درد زایمان باعث می‌شود مادران تمایل زیادی به سزارین داشته باشند. در ضمن برخی از پزشکان نیز به منظور درآمد بیشتر، مادران را به سمت سزارین سوق می‌دهند.

بنابراین برخی موارد هم از جانب پزشک و هم بیمار تمایل به سزارین وجود دارد. در حالی که باید اطلاعات دقیق و مشخص در مورد عوارض و مشکلات زایمان طبیعی برای مادر و نوزاد داشته باشیم تا بتوانیم به سمت سزارین برویم.


تبعات زایمان برای مادر
دکتر عالمی درباره مشکلاتی که ممکن است در اثر زایمان برای مادر پیش بیاید، می‌گوید: کلا بارداری باعث بروز مشکلات و اختلالاتی در سیستم ادرار و مدفوع می‌شود. مشکلاتی مانند افتادگی مثانه و به دنبال آن تکرر و مشکلات ادراری و از طرفی دیگر مشکلات مدفوع. البته این مشکلات همیشه در زایمان طبیعی به وجود نمی‌آید، اگرچه به دنبال زایمان طبیعی این عوارض بیشتر است.

این پزشک متخصص زنان تاکید می‌کند: افتادگی مثانه به معنی تغییراتی است که در بافت ناحیه مثانه ایجاد شده و مادر را در سال‌های آینده دچار مشکلات ادراری به شکل بی‌اختیاری ادرار می‌کند ـ در مواقعی خاص که به خودش فشار می‌آورد مانند سرفه کردن ـ البته این حالت ممکن است در کسانی که حتی زایمان نکرده‌اند نیز پیش بیاید، ولی در میان کسانی که تعداد حاملگی‌های بیشتری داشته باشند (4 و 5 دفعه زایمان) شایع‌تر است، بخصوص اگر زایمان‌ها به صورت طبیعی باشد.

به گفته دکتر عالمی، عفونت و خونریزی از دیگر مشکلات زایمان طبیعی است. پارگی محل زایمان یا پارگی مسیر دفع مدفوع نیز از دیگر عوارضی است که ممکن است به علت زایمان طبیعی روی دهد. ولی این مشکلات بندرت پیش خواهند آمد و بسیار نادر هستند. در حقیقت می‌توان گفت چند ماه پس از زایمان طبیعی مشکل خاصی برای سلامت مادر پیش نمی‌آید.


پیامدهای سزارین
دکتر عالمی درباره مشکلات سزارین می‌گوید: خونریزی‌های به دنبال سزارین و عفونت‌های محل عمل و رحم تقریبا 2 برابر بیشتر از زایمان طبیعی است و برخلاف تصور عموم افراد، سلامت مادر در سزارین بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

به گفته وی، مساله بیهوشی نیز می‌تواند مشکلاتی را برای مادر به وجود آورد. سزارین در هر صورت یک عمل جراحی است و به دنبال آن مشکلاتی ناشی از جراحی نیز برای مادر پیش خواهد آمد که ممکن است سلامت مادر را تهدید کند. ضمن این‌که پس از سزارین ممکن است چسبندگی‌هایی داخل شکم مادر به وجود آید. بخصوص زمانی که بیمار چند نوبت سزارین شده باشد، احتمال این مشکل بیشتر شده و باعث دردهای زیاد زیر شکم و داخل شکم مادر می‌شود و درمان قطعی هم برای آن وجود ندارد.


دکتر عالمی می‌افزاید: از دیگر عوارض سزارین می‌توان به مشکلات ادراری مانند سوزش ادرار، عفونت‌های ادراری و درد ناحیه مثانه پس از سزارین اشاره کرد.

شادابی پس از زایمان طبیعی
مهم‌تر از این موارد سرحالی و شادابی مادر پس از زایمان طبیعی است. مادری که زایمان طبیعی می‌کند، همان روز پس از زایمان به راحتی می‌تواند کارهای مربوط به خود و بچه را انجام دهد، ولی کسی که سزارین می‌کند چند روز باید کاملا استراحت کند.

دردهای پس از سزارین نیز خیلی زیاد است به طوری که مادر نیاز به مسکن پیدا می‌کند. در حالی که به صورت معمولی و طبیعی مادر 7 تا 8 ساعت قبل از زایمان طبیعی درد خواهد داشت، اما در مورد سزارین این دردها چند روز ادامه پیدا می‌کند.

این متخصص زنان و زایمان ادامه می‌دهد: مادر می‌تواند پس از فقط یکبار سزارین، زایمان طبیعی داشته باشد. اما مادران اغلب این نکته را نادیده می‌گیرند. در چنین شرایطی ممکن است خانمی 2 یا 3 بار تحت جراحی قرار گیرد و همین مساله باعث می‌شود احتمال چسبندگی‌ها و دردهای ناشی از آن هم بیشتر شود. این چسبندگی‌ها هم خود می‌توانند مشکلاتی از جمله مشکلات گوارشی را برای بیمار به وجود آورند.

منبع:/anesthesia88.persianblog.ir


 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ پنج شنبه 17 / 3برچسب:, ] [ 3:16 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت تاکید کرد: برای پیشگیری از گرمازدگی در فصل

تابستان نباید منتظر شد تا تشنه بشویم و در مواقع تعریق شدید بدن، نوشیدن آب بیش از حد نیاز توصیه

می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرزو دهقانپور با اشاره به اینکه نوع درمان گرمازدگی به شدت علائم بستگی

دارد، اظهار داشت: افراد برای پیشگیری از گرمازدگی و هنگامی که برای مدت طولانی در محیط گرم

قرار می‌گیرند، بهتر است مایعات کافی بنوشند و قبل، حین و بعد از ورزش مایعات را فراموش نکنند.

وی افزود: در فصل تابستان نباید برای مصرف آب، منتظر تشنه شدن شد و در مواقع تعریق شدید نوشیدن آب، بیش از حد نیاز توصیه می‌شود.

به گفته دهقانپور، استراحت در ساعات گرم روز و محدود کردن ساعات قرارگیری در معرض آفتاب بهترین

راهکار برای جلوگیری از گرمازدگی است.

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت گفت: افراد زمانی که در بیرون منزل هستند از کلاه

های نقاب ‌دار با لبه پهن استفاده کنند و در هوای گرم لباسهای نازک، نرم و روشن بپوشند. همچنین

لباسهای پنبه‌ای برای فصل گرما بهترین نوع لباس هستند چون هم هوا از بین منافذ آن می‌گذرد و هم

عرق بدن می‌تواند تبخیر شود.

وی ادامه داد: افراد در منزل پنجره‌ها را باز و یا از تهویه هوا استفاده کنند و بهتر است در هوای گرم

غذای کم و سبک بخورند.

دهقانپور با اشاره به اینکه در بین روز و در مواقعی که هوا گرم و مرطوب است، نباید ورزش سنگین

انجام داد، گفت: در صورت اجبار به ورزش در هوای گرم، این کار باید با نرمش آغاز شده تا بدن با هوای

گرم سازگار شود و حتی‌الامکان در صبح یا عصر که هوا خنک‌تر است ورزش انجام شود.

کارشناس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: افرادی که دارو مصرف می‌کنند باید

با پزشک خود در مورد داروهای مصرفی مشورت کنند تا مصرف این داروها درتنظیم دمای بدن اختلال

ایجاد نکند.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

[ چهار شنبه 16 / 3برچسب:, ] [ 13:57 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

 

 

امروزه اکثر مردم به‌ویژه جوانان نوشابه گازدار می‌نوشند و احتمالا مصرف‌کنندگان همیشگی این

نوشیدنی‌ها نیز از اثرات زیان‌آور آن بر سلامتی مطلع هستند.


اما نظر به افزایش روز‌افزون مصرف نوشابه‌های گازدار و جایگزین شدن آنها به جای آب (سالم‌ترین

نوشیدنی طبیعت)، لازم است که یک بار دیگر اثرات زیان‌آور این نوشیدنی‌های ناسالم برشمرده شود؛ بر

همین اساس 5 دلیل برای قطع هرچه سریع‌تر نوشیدن نوشابه‌های گازدار ارائه می‌شود که به شرح ذیل است:
1-آنها حاوی مقادیر بسیار زیادی قند هستند.


این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی قند است و کبد را وادار به تولید مقدار بسیار زیادی انسولین می‌کند که می‌تواند به خستگی قندی


(Sugar Crash) منجر شود. نوشابه‌های گازدار به‌ویژه مانع رشد کودکان می‌شود.


2-آنها آب بدن شما را به سرقت می‌برند. بدن برای پردازش قند بالای نوشابه‌های گازدار، مقدار زیادی از

آب خود را به مصرف می‌رساند. شما برای جبران آب از دست رفته باید تقریبا 10لیوان آب در ازای مصرف


هر یک لیوان نوشابه گازدار بنوشید.


3-آنها در حقیقت تشنگی شما را برطرف نمی‌کنند.


4-آنها بسیار اسیدی هستند.


5-آنها می‌توانند یک خودرو را زنگ‌زدایی کنند

.
این موضوع صحت دارد. این آزمایش را انجام دهید. یک سکه قدیمی را شب داخل یک لیوان کوچک

نوشابه گازدار قرار دهید. سپس صبح روز بعد آن را از داخل لیوان درآورید حالا شما یک سکه براق نو

دارید. فقط تصور کنید که نوشابه گازدار همین عمل را با دستگاه گوارش و سایر قسمت‌های بدن شما انجام می‌دهد!

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

[ چهار شنبه 16 / 3برچسب:, ] [ 13:40 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]

یکی از ۱۰ بیماری خطرناکی است که بین سنین ۵۰ تا ۷۰ سالگی شایع تر
 است و از شایع ترین بیماریهای سرطانی است و ۲ تا ۴ ٪ بیماریهای بدخیم
سرطان را شامل می شودو در قسمت اورولوژی یکی از ۳ بیماری مهم است.
مردان بیشتر از زنان (۶۰٪) به آن مبتلا می شوند.
 مصرف دخانیات همانند سیگار رل بزرگی در ایجاد آن دارد.اولین نشانه آن
معمولا وجود خون در ادرار است که در این موقع پزشک با انجام سونوگرافی به
 وجود تومور پی می برد.
بعدا با پیدایش درد در پهلوها و احساس درد در شکم همراه می باشد. اغلب معالجه
آن با برداشتن کامل کلیه است. راههای معالجه دیگری اغلب احتیاج نیست

 

منبع:Netdoctor.de

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 

 

 

 

 

 


ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 / 3برچسب:, ] [ 3:53 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید.
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لذت از هوشبری با وبلاگ تخصصی اکسیژن و آدرس oxygen88.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 39
بازدید هفته : 228
بازدید ماه : 877
بازدید کل : 454094
تعداد مطالب : 248
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1

داغ کن - کلوب دات کام

تعبیر خواب آنلاین

.



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.




.


فال امروز


استخاره آنلاین با قرآن کریم


Pichak go Up
فروش بک لینک طراحی سایت عکس